• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70922
+
-

جمع‌آوری 80 درصد کانکس‌ها از معابر سرپل ‌ذهاب

فرماندار سرپل‌ ذهاب با اشاره به جمع‌آوری حدود 80 درصد کانکس‌های موجود در معابر و خیابان‌های اصلی شهر، گفت: آب و برق افرادی را که ساخت خانه‌هایشان به اتمام نرسیده، قطع نمی‌کنیم. 

به گزارش ایسنا، «محبت جمالی‌نیا» با اشاره به آخرین وضعیت جمع‌آوری کانکس‌های زلزله‌زدگان در شهر سرپل ‌ذهاب اظهار کرد: بیش از 80 درصد کانکس‌های موجود در معابر، خیابان‌های اصلی و فضاهای سبز شهر جمع‌آوری شده و آنچه باقی مانده نیز عمدتا مربوط به معابر فرعی است.

وی با بیان این‌که جمع‌آوری این کانکس‌ها با مشارکت خود مردم و رضایت آنها بوده، افزود: هدف از این کار برگشتن چهره عادی به شهر و برگشتن مردم به زندگی است. فرماندار سرپل‌ ذهاب ادامه داد: جمع‌آوری کانکس‌ها فقط برای خانوارهایی صورت گرفته که منازل تخریبی و یا تعمیری داشتند و کار بازسازی واحد آنها به اتمام رسیده و اکنون می‌توانند به منازل خود بازگردند. 


جمالی‌نیا با اشاره به این‌که هیچ فشاری به 20 درصد مابقی افرادی که خانه‌های آنها ساخته نشده وارد نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این افراد همچنان در کانکس‌های خود مستقرند، اما کانکس این خانوارها از معابر اصلی شهر به محل منزل مسکونی در حال بازسازی آنها و یا کوچه‌ای در آن نزدیکی منتقل شده است.

وی درباره قطع خدمات آب و برق نیز یادآور شد: این خدمات صرفا برای خانوارهایی که بازسازی منازل آنها به اتمام رسیده قطع شده و آب و برق افرادی را که ساخت خانه‌شان به اتمام نرسیده و در کانکس حضور دارند با فشار قطع نمی‌کنیم. بر اساس مصوبه ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و با هدف عادی شدن زندگی در مناطق زلزله‌زده قرار شد کانکس‌های زلزله‌زدگانی که منازل آنها بازسازی شده جمع‌آوری شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید