• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69054
+
-

ناوگان راهداری قم تجهیز شد

رئیس اداره ماشین‌آلات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: برای طرح تجهیز و توانمندسازی ناوگان راهداری، با هزینه‌ای بیش از ۲۶ میلیارد ریال، 8 دستگاه انواع ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری به ناوگان راهداری استان اضافه شد.
به گزارش ایرنا، «احمد دادآفرین» اضافه کرد: این ماشین‌آلات شامل بیل مکانیکی زنجیری مجهز به پیکور، اسکید لودر، کمرشکن دومحوره، قیرپاش، لجن‌کش، لگن کمپرسی، رکتی فایر 3 فاز و بیل برف‌روب می‌شود.

وی افزود: ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری خریداری‌شده به‌جز بیل‌های برف‌روب و کمرشکن دومحوره، به محل آشیانه این اداره کل انتقال داده‌شده‌ که به‌زودی بیل‌های برف‌روب و کمرشکن طارق نیز به این مجموعه اضافه می‌شود.
دادآفرین بابیان این‌که هزینه خرید این ماشین‌آلات از اعتبارات سازمان راهداری تأمین شده است اظهار کرد: تعداد ادوات خریداری‌شده ۱۲ دستگاه است که از آن جمله می‌توان به 3 دستگاه لگن کمپرسی و ۲ دستگاه بیل برف‌روب اشاره کرد.

رئیس اداره ماشین‌آلات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم بیان کرد: از ویژگی‌های بیل مکانیکی خریداری‌شده می‌توان به قدرت موتور این دستگاه اشاره کرد که بالغ‌بر ۱۷۸ اسب بخار توان دارد و وزن عملیاتی آن نیز ۲۲ تُن است.
وی گفت: از قابلیت‌های منحصربه‌فرد اسکید لودر نیز که بین اپراتورهای این دستگاه با نام باب‌کت شناخته‌شده است می‌توان به قابلیت اتصال این دستگاه به بیش از ۱۰۰ قطعه کاربردی نظیر بیل، لیفتراک، کاتر آسفالت، بک‌هو و قیچی آهن‌بر اشاره کرد.
دادآفرین اضافه کرد: توان این دستگاه ۸۵ اسب بخار است که به دلیل ساختار اهرمی سکان هدایت چرخ‌ها، قابلیت دور زدن درجا را نیز داراست.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید