• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68764
+
-

تجهیز 700 هکتار از اراضی کنارک  به سیستم‌های نوین آبیاری

مدیر جهاد کشاورزی کنارک گفت: در سال جاری ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی این شهرستان با صرف ۹۱ میلیارد ریال اعتبار مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری می‌شوند. 

به گزارش مهر «سعیدمحمد اولیایی» اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون عملیات اجرایی سیستم‌های نوین آبیاری در سطح ۱۷۰ هکتار از اراضی شهرستان کنارک به اتمام رسیده است. 

مدیر جهاد کشاورزی کنارک افزود: همچنین عملیات مطالعه و طراحی سیستم‌های نوین آبیاری در بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان آماده اجراست.  وی با اشاره به این‌که منابع تأمین آب بخش کشاورزی شهرستان ۱۲۰۰ حلقه چاه و چاهک است که از این تعداد فقط ۴۱۳ حلقه دارای پروانه بهره‌برداری است، ادامه داد: داشتن پروانه بهره‌برداری و مشخص بودن میزان آب‌دهی چاه و چاهک از ضروریات اجرای سیستم‌های نوین آبیاری است.
 
اولیایی حل مشکل چاه‌های فاقد پروانه بهره‌برداری در روند توسعه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در منطقه را ضروری دانست و گفت: هم‌اکنون ۱۲۵۰ هکتار از مزارع و باغ‌های شهرستان کنارک مجهز به سیستم‌های آبیاری تحت فشار شده‌اند.  

وی بیان کرد: شهرستان کنارک دارای سطح زیرکشت محصولات زراعی به میزان ۳۷۰۰ هکتار با تولید بیش از ۸۵ هزار تن و سطح زیرکشت باغی به میزان ۴۶۰۰ هکتار با تولید بیش از ۱۲۵ هزار تن است.

این خبر را به اشتراک بگذارید