• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68117
+
-

هشدار خاموشی در اصفهان

در استان اصفهان
هشدار خاموشی در اصفهان

آمار مصرف برق در برخی از استان‌های جنوبی کشور حاکی از وضعیت زرد و قرمز است که با ادامه روند فعلی احتمال اعمال خاموشی را زیاد کرده است.

به گزارش مهر، همزمان با آغاز فصل گرما، مصرف برق خانواده‌ها ناشی از استفاده از وسایل سرمایشی بیشتر شده است.
از فارس گرفته تا خوزستان و بوشهر و از اصفهان گرفته تا کهگیلویه و بویراحمد وضعیت مصرف برق در شرایط زرد و قرمز قرار گرفته است. شرایط در استان‌های جنوبی از آنجایی حادتر است که کولر آبی در خیلی از این مناطق جوابگوی خانه‌ها و سایر مشترکان نیست و ناچارا کولرگازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این در حالی‌ است که مشکل ماینرهای استخراج بیت‌کوین نیز بار اضافی به شبکه برق وارد کرده تا شرایط بیش از پیش سخت شود. در عین حال پمپ‌های آب نیز که در هر واحد مسکونی استفاده می‌شود باعث افزایش مصرف برق شده‌اند.


اصفهان و مشکل پمپ‌های آب

در اصفهان وجود پمپ‌های آب باعث شده که مصرف برق در مشترکان خانگی رو به افزایش رود.
مدیرعامل برق منطقه‌ای اصفهان در خصوص مصرف برق گفت: از سال گذشته به دلیل پایین آمدن فشار آب شهری، استفاده از پمپ آب و کولرهای گازی افزایش یافته و به تبع آن مصرف برق هم بالاتر رفته است؛ ما نمی‌توانیم به شهروندان بگوییم که از کولر استفاده نکنند اما این خواهش را داریم در ساعات گفته شده (۱۲ تا ۱۶) مصرف را کاهش دهند.

«مهدی عسگری» با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان در زمینه صرفه‌جویی در مصرف برق تصریح کرد: هزاران بروشور در بین مردم در مناسبت‌های مختلف توزیع شده و همچنین از ۶۰ بازنشسته اداره برق به عنوان مروجان مصرف بهینه برق استفاده می‌شود.
وی با بیان این‌که با شهرداری اصفهان برای نصب بیلبوردهای شهری هماهنگی کردیم تا اطلاع‌رسانی در این زمینه افزایش پیدا کند، گفت: همچنین ۵۰ فرهنگسرا میزبان کلاس‌های آموزشی در زمینه صرفه‌جویی در مصرف برق هستند و این علاوه بر آموزش ۴۰ هزار دانش‌آموزی است که در سال تحصیلی جاری انجام شده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای اصفهان با بیان این‌که سال گذشته حدود ۸۰ مگاوات صرفه‌جویی انرژی برق را در بخش ادارات داشتیم، گفت: امسال نیز به همه ادارات ابلاغ شد که الزامات مصرف بهینه را رعایت کنند تا خاموشی‌ نداشته باشیم.
وی ادامه داد: این اطلاع‌رسانی به مردم انجام شده که برای کولرهای خانگی سایه‌بان نصب کنند و فیلترهای کولر گازی تعویض شود. همچنین تنظیم ترموستات، عدم استفاده از پمپ آب برای آبیاری، استفاده از نور طبیعی و خاموش کردن برق امام‌زاده‌ها، از دیگر موارد مورد تذکر بوده است.

وی عنوان کرد: با توجه به این‌که آب زاینده‌رود به شکل مقطعی گشوده می‌شود و گرمای هوا در اصفهان در روزهای گذشته افزایش یافته است، بر این اساس شاهد اوج مصرف برق به دلیل استفاده از کولرهای آبی و گازی هستیم. کمبود آب موجب شده در ساعاتی از روز در برخی محلات اصفهان آب قطع شود و یا به حداقل ممکن کاهش پیدا کند که در این شرایط مردم مجبور به استفاده از کولر گازی یا پنکه هستند، این امر لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق را برای استفاده همه همشهریان از منابع برق و آب ضروری می‌سازد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید