• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67865
+
-

آب رسانی سیار به 48 روستا

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به خشک شدن برخی از منابع تامین‌کننده آب روستاهای این استان در سال‌های اخیر، گفت: با توجه به وضعیت ناگوار آب‌های زیرزمینی، تامین آب روستاها با تنش مواجه است و مصرف آب در این مناطق همچنان نیازمند صرفه‌جویی است.

به گزارش ایرنا، «سهراب بهرامی» در نشست با خبرنگاران افزود: بارش‌های بهار امسال اگرچه در بهبود کمی آب‌های سطحی موثر بود اما این بارش‌ها تاثیر چندانی بر بهبود وضعیت منابع آب زیرزمینی نداشت.
وی ادامه داد: از آنجا که بیش از ۹۰ درصد منابع تامین‌کننده آب شرب در استان از آب‌های زیرزمینی است، همچنان با مشکل تامین آب مناطق روستایی مواجه هستیم و چنانچه منبع پایداری برای نیازهای آبی استان تدبیر نشود، این تنش به بحران تبدیل می‌شود. بهرامی تصریح کرد: هم اینک ۴۸ روستای استان با تانکر آب‌رسانی می‌شود و در بسیاری از روستاها با اجاره چاه کشاورزی مشکل تامین آب روستاییان را به‌طور موقتی برطرف کرده‌ایم.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با تاکید بر رعایت الگوی مصرف آب در مناطق روستایی، افزود: با توجه به قرارداشتن در فصل تابستان و کمبود آب، از روستاییان استان انتظار می‌رود در مصرف بهینه آب بیش از پیش به الگوی صحیح مصرف توجه داشته باشند.
بهرامی با اشاره به تولید سالانه ۲۷ میلیون متر مکعب آب در مناطق روستایی استان، اظهار کرد: از این میزان ۱۷ میلیون متر مکعب به فروش می‌رسد و ۱۰ میلیون متر مکعب آن هدر می‌رود.

وی هدررفت آب را به دو شکل ظاهری و واقعی عنوان کرد و گفت: در هدررفت ظاهری، آب از طریق نشتی و یا شکستگی خطوط هدر می‌رود اما هدررفت واقعی آب شامل خطاهای کنتور و انشعاب دزدی می‌شود.
هم اینک از حدود ۸۰۰ روستا و آبادی دارای سکنه در چهارمحال و بختیاری، ۵۰۰ روستا در قالب ۸۹ هزار مشترک تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی این استان قرار دارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید