• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 27 تیر 1398
کد مطلب : 66773
+
-

خبر‌های خوب هفته

خبر‌های خوب هفته



نخستین زن محجبه داور در المپیک
چه خبری بهتر از اینکه در المپیک 2020 توکیو برای نخستین بار یک بانوی محجبه از کشور ما به‌عنوان داور حضور دارد؟ بله، سیمین رضایی -داور بین‌المللی تنیس روی میز- به‌عنوان نخستین داور محجبه موفق به کسب امتیاز لازم برای حضور در المپیک 2020 توکیو شد و می‌تواند با حفظ حجابش در مهم‌ترین رقابت ورزشی جهان حضور یابد.



افتخارآفرینی ایرانی‌ها در روبوکاپ
این هفته بر و بچه‌های تیم روبوکاپ دانشگاه آزاد قزوین در مسابقات جهانی روبوکاپ 2019 حسابی خوش درخشیدند. تیم MRL دانشگاه آزاد قزوین در این رقابت‌ها که در کشور استرالیا برگزار شد توانستند 3مقام قهرمانی و یک مقام سومی در بخش رقابت اصلی و 2مقام اول در بخش رقابت فنی کسب کنند.


 
ایجاد 19هزار شغل جدید
این هم یک خبر خوب دیگر که در هفته جاری معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت به مردم داده: «از ابتدای سال، دست‌کم 2هزار واحد صنعتی را در کشور هدف‌گذاری کرده‌ایم که از این تعداد تا‌کنون 122واحد به سمت فعال‌سازی حرکت کرده است. این واحدها حدود 19هزار نفر اشتغال جدید ایجاد کرده‌اند».



ویزای اربعین حذف شد
طبق توافق دوجانبه ایران و عراق برای ایام اربعین، صدور ویزا برای پیاده‌روی بزرگ اربعین حذف شد و زائران می‌توانند با داشتن برگه بیمه‌نامه از مرز عبور کنند. ضمن اینکه وثیقه مشمولان برای مراسم پیاده‌روی اربعین هم حذف شده و مشمولان به شرطی که در بازه زمانی 7مهر تا 3آبان درخواست خروج از کشور را ثبت کنند می‌توانند بدون وثیقه اجازه خروج از کشور را بگیرند.



سوادآموزی 6 هزار زندانی
خبر خوب دیگری که این هفته شنیدیم از سازمان زندان‌ها بود. علی‌اصغر جهانگیر -رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور- با اعلام این خبر که سوادآموزی در زندان‌های کشور اجباری است، گفت: «آموزش احکام و سوادآموزی در زندان‌های کشور حرف اول را می‌زند. در همین راستا سال گذشته 6هزار زندانی کشور باسواد شدند».



کمک با چاشنی کارآفرینی
این هفته ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اعلام کرد که قصد دارد بسته‌های لوازم خانگی را به سیل‌زدگان اهدا کند. اما جالب اینکه سفارش تولید 10هزار یخچال این بسته‌های لوازم خانگی به کارخانه‌ای در خرم‌آباد داده شده است؛ کارخانه‌ای که خط تولیدش متوقف شده بود و با این تصمیم حدود 200جوان سر کارشان برگشتند.



کشتی ایران بر بام آسیا
بر و بچه‌های کشتی آزاد و فرنگی ایران این هفته حسابی خوش درخشیدند و بر بام کشتی آسیا ایستادند. تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشورمان در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا 2019 با کسب 7مدال طلا، یک نقره و یک برنز اول شد. آزادکاران هم حتی پیش از برگزاری کامل مسابقات با داشتن 5نماینده در دیدارهای فینال و رده‌بندی، قهرمان زودهنگام این رقابت‌ها شدند.



سربازها کچل نمی‌شوند!
این هم یک خبر خوش برای همه سربازها و مشمولان خدمت سربازی؛ کچل کردن از سربازی حذف شد. اینطور که رئیس اداره منابع انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفته، سربازان دیگر اجباری برای کچل کردن ندارند و از این پس اندازه موی سربازان بسته به مدرک تحصیلی و میزان خدمت‌شان از شماره 10تا 20متغیر خواهد بود.



میوه ارزان شد
در روزهایی که هر روز خبری از گران شدن کالاها می‌شنویم، شنیدن کاهش قیمت میوه واقعا یک خبر خوب به‌حساب می‌آید. اینطور که رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفته میوه‌های تابستانی به‌صورت انبوه به بازار عرضه شده‌اند و به همین دلیل برخی میوه‌ها ازجمله گیلاس، زردآلو، هلو و... هر کدام کیلویی 5تا 6هزار تومان ارزان‌تر شده‌اند.



ایران در رتبه نخست علمی خاورمیانه
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در هفته‌ای که گذشت یک خبر خوب برایمان داشت و آن هم این بود که در جدیدترین رتبه‌بندی علمی در منطقه، ایران صدرنشین است. اینطور که منصور غلامی گفته، دلیل ایستادن ایران در صدر کشورهای منطقه، دستاوردهای محققان و دانشمندان ایرانی در تولید علم به‌ویژه در سال‌های اخیر است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید