• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63872
+
-

ظرفیت قرمز!

ظرفیت قرمز!

پرسپولیس تا امروز یکی از کم‌کارترین تیم‌ها در فصل نقل‌وانتقالات بوده و تعداد خریدهای این تیم قابل مقایسه با سایر باشگاه‌ها نیست. قرمزها با رضا شکاری به توافق رسیده‌اند اما باید منتظر رضایتنامه او از باشگاه روبین‌کازان باشند. بنابراین تنها خرید رسمی و قطعی آنها تا این لحظه فرشاد احمدزاده بوده که بعد از یک فصل به جمع سرخپوشان بازگشته است. بعد از رفتن برانکو حواس مدیران باشگاه بیشتر معطوف به جذب مربی و پیداکردن جانشین برای او بود، به همین دلیل خیلی فرصتی برای جذب بازیکن نداشتند، اما خرید‌نکردن قرمزها یک دلیل بزرگ‌تر هم دارد. آنها در لیست‌شان جای خالی ندارند و برای یارگیری باید اول بازیکنانی را از لیست خارج کنند.
  فعلاً این 18نفر
پرسپولیس به‌جز بودیمیر و بشار رسن، تقریبا با همه بازیکنان فصل گذشته‌اش تمدید کرده است. در لیست 18بازیکن بزرگسال این تیم جایی که با رفتن بودیمیر خالی شده بود هم با آمدن فرشاد احمدزاده پر شد. حالا آنها بیرانوند، رادوشویچ، سیدجلال، ماهینی، شجاع، عالیشاه، کامیابی‌نیا، انصاری، نوراللهی، ربیع‌خواه، نعمتی، مصلح، مهدی شیری، شریفی، ترابی، نعمتی، سروش و علیپور را در لیست بزرگسال دارند و برای جذب هر بازیکن بزرگسالی باید یکی از این نفرات را از لیست خارج کنند. محمد نادری درصورت دریافت رضایتنامه از باشگاه بلژیکی در لیست زیر 23سال جای می‌گیرد و بشار رسن هم درصورت تمدید قرارداد به لیست زیر 25ساله‌ها می‌رود و همراه با آدام همتی این سهمیه 2نفره را پر می‌کند. اما مشکلات اصلی در همان لیست 18نفره است؛ جایی که پرسپولیس درصورت تمدید قرارداد نادری می‌تواند از خیر شایان مصلح بگذرد و او را از لیست خارج کند. مهدی شریفی هم احتمالا از جمع سرخپوشان خواهد رفت تا یک مهاجم جایگزین او شود. هرچند کالدرون در تمرینات به او گفته اگر خودت را نشان بدهی، می‌توانی در تیم بمانی، اما اگر عملکرد فصل گذشته شریفی را دیده باشید، تصدیق می‌کنید که او برای جلب اعتماد کالدرون کمترین شانسی نخواهد داشت.
  وحید امیری؛ 300هزار به‌اضافه یک جای خالی
هم‌اکنون وحید امیری نزدیک‌ترین و دم‌دست‌ترین گزینه برای جذب است؛ ستاره ملی‌پوشی که ترابزون‌اسپور رسما او را در لیست فروش گذاشته و
 4، 5 باشگاه ایرانی خواهانش هستند. در این بین پرسپولیس کم‌سروصداتر از همه تیم‌ها امیری را دنبال می‌کند چون اول باید یک جای خالی برایش باز کند. شنیده‌های خبرنگار همشهری حاکی از آن است که کالدرون خواهان وحید امیری است و مبلغ رضایتنامه او هم 300هزار دلار است که تیم خریدار باید به ترابزون بپردازد. سپاهان برای جذب این بازیکن نامه رسمی به ترکیه فرستاده اما پرسپولیس و بقیه هنوز هیچ اقدامی نکرده‌اند. مدیران پرسپولیس برای جذب این بازیکن به کالدرون اختیار تام داده‌اند تا هر کدام از بازیکنان را که خودش صلاح می‌داند، از لیست خارج کند.
  طارمی از فحش‌ها می‌ترسد
خبر دیگر درباره خریدهای پرسپولیس این است که پرونده بازگشت مهدی طارمی هنوز بسته نشده اما او برای بازگشت مردد است. وقتی فرشاد احمدزاده به پرسپولیس برگشت، برخورد هواداران با او اصلا دوستانه نبود و در نخستین تمرین سرخپوشان توهین‌های زیادی حواله این بازیکن شد. گفته می‌شود این اتفاق طارمی را بیشتر از قبل به شک و تردید انداخته و او می‌ترسد درصورت بازگشت به پرسپولیس سرنوشتی مشابه احمدزاده پیدا کند. اما مدیران پرسپولیس به او اطمینان داده‌اند چنین اتفاقی برای او تکرار نخواهد شد. اگر طارمی به پرسپولیس برگردد، جای شریفی را در لیست می‌گیرد و جذب مهاجم خارجی منتفی خواهد شد‌ وگرنه کالدرون به سراغ گزینه‌های خارجی مورد نظرش می‌رود و البته باز هم دم‌دست‌ترین گزینه برای خارج‌شدن از لیست همین مهدی شریفی است.
  کالدرون 4بازیکن را نمی‌خواهد
آخرین خبری که دیروز درباره پرسپولیس و لیست بزرگسالان این تیم مخابره شد، این بود که کالدرون بعد از دیدن فیلم بازی‌های فصل گذشته و مشورت‌هایی که انجام داده، تصمیم گرفته 4بازیکن را از لیست کنار بگذارد اما فعلا قرار نیست از سوی باشگاه نام این 4بازیکن رسانه‌ای شود. با جدایی این 4بازیکن که همگی در لیست بزرگسال هستند، جا برای جذب امیری، کنعانی‌زادگان و... باز خواهد شد. باید دید این 4بازیکن چه نفراتی هستند و واقعا همه آنها از تیم کنار می‌روند یا نه. چون گفته می‌شود یکی دو چهره سرشناس هم در این لیست حضور دارند که حضور آنها در لیست مازاد کاملا غیرمنتظره و غافلگیرکننده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید