• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 63017
+
-

طرح ملی کاداستر در اراضی مهدیشهر

طرح ملی کاداستر در اراضی مهدیشهر

رئیس اداره منابع طبیعی مهدیشهر با بیان این‌که طرح ملی کاداستر در ۲۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان اجرا شد گفت: اجرا شدن این طرح موجب رفع مشکلات ثبت و اسناد مالکیت مربوطه می‌شود.  به گزارش مهر، «حمیدرضا عبدوس» اضافه کرد: برای ۹۸ درصد اراضی ملی مهدیشهر سند مالکیت به نام سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور به نمایندگی دولت جمهوری اسلامی ایران اخذ شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی مهدیشهر با بیان این‌که اجرای کاداستر اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری است بیان کرد: این اقدام در سال ۹۷ از محل صندوق توسعه ملی ۲۵ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مهدیشهر در قالب ۱۰۰ پلاک ثبتی را شامل می‌شود که زیرپوشش اصلاح هندسی و طرح ملی کاداستر قرار گرفت.

عبدوس با اشاره به این‌که تهیه و اجرای کاداستر امکان سودجویی از اراضی ملی را به حداقل می‌رساند اضافه کرد: اجرای این طرح گامی مهم در ثبت مالکیت دولت است که باعث جلوگیری از دست‌درازی به اراضی ملی و برخورد به‌موقع و قاطع با متجاوزان می‌شود. وی افزود: نقشه کاداستر می‌تواند موقعیت اراضی دولت، اشخاص و املاک را مشخص و از بروز اختلافات تا حد زیادی جلوگیری کند که تحقق این اقدامات می‌تواند گام مؤثری در مهدیشهر قلمداد شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :