• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 62031
+
-

مشکل آب در قروه جدی است

شهری
مشکل آب در قروه جدی است

فرماندار قروه کمبود آب در قروه را جدی دانست و از تشدید آن خبر داد و گفت: در مورد رفع مشکل شهر دلبران و قطعی آب در این منطقه ضعف پدافند غیرعامل امور آب و فاضلاب شهری کردستان مشهود است.

به گزارش مهر «موحد امان‌اللهی» در نشست شورای اداری شهرستان قروه با محوریت بررسی پدافند غیرعامل اظهار کرد: در بحث پدافند غیرعامل بسیار عقب هستیم و در بسیاری از موارد هم این مقوله در نظر گرفته نشده است.
وی از نحوه پدافند غیرعامل مربوط به امور آب و فاضلاب شهری انتقاد کرد و گفت: در 10 روز گذشته مشکل قطعی آب شرب در شهر دلبران به گونه‌ای بوده که علیرغم تلاش برای رفع آن همچنان این معضل ادامه دارد. به گفته امان‌اللهی، مشکل شکستگی لوله آب در دلبران مربوط به نوسان برق نیست، بلکه به دلیل سوءمدیریت در گذشته است.

 وی همچنین اصلی‌ترین مشکل قروه را مربوط به کمبود آب دانست و تصریح کرد: امسال تابستان با مشکل جدی آب شرب مواجه خواهیم شد و به دلیل این‌که آب شرب ۴ شهر و ۱۲۷ روستای شهرستان از منابع زیرزمینی تامین می‌شود تهدید جدی پیش رو داریم. فرماندار قروه از شیب منفی آب‌های زیرزمینی گفت و به این موضوع اشاره کرد‌ که میزان بارندگی‌های سال جاری در برابر آنچه در ۳۵ سال گذشته افت داشته‌ایم ناچیز بوده و کمبود را جبران نمی‌کند.

مطابق اظهارات موحد امان‌اللهی دخل و خرجمان در حوزه آب با هم نمی‌خواند و در واقع مراتب خروجی از سفره‌های آب زیرزمینی نسبت به ورودی آنها بیشتر است و همین مشکل را دوچندان می‌کند. وی به آلودگی آب برخی از روستاهای شمال شهرستان و پروسه انتقال آب از روستاهای دیگر اشاره کرد و گفت: از 2 مجتمع وینسار و مظفرآباد برای این روستاها آب‌رسانی می‌شود و در این خصوص هم مشکلاتی وجود دارد که نیازمند توجه است.


آلودگی آب؛ بزرگ‌ترین تهدید قروه 

مدیرکل پدافند غیرعامل کردستان نیز با بیان این‌که اصلی‌ترین وظیفه پیشگیری در زمان لازم است بزرگ‌ترین تهدید در شهرستان قروه را مربوط به آلودگی آب دانست. «احمد محمد رضایی» هم در این نشست با تاکید بر اهمیت این مهم در امور جامعه اظهار کرد: با وجود این‌که در این زمینه بسیار تاکید شده، اما برخی از ادارات نسبت به اهمیت پدافند غیرعامل بی‌تفاوت بوده و همین آسیب‌هایی را در راستای اجرای بهتر اهداف مدنظر وارد می‌کند. 

وی با بیان این‌که باید با اجرای بهتر پدافند غیرعامل تلاش شود سهمی را در امنیت کشور داشت، افزود: امروزه پدافند غیرعامل به همه مباحث مربوط است و در واقع هر پدیده‌ای که اتفاق می‌افتد و نقش انسان در آن وجود دارد باید توجه شود. به گفته محمد رضایی، اولین وظیفه در راستای پدافند غیرعامل پیشگیری است که با شناسایی زیرساخت‌ها و سرمایه‌ها و حفاظت از آنها می‌توان آن را اجرا کرد. 

مدیرکل پدافند غیرعامل کردستان بر اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع در زمینه بحران‌ها برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی تاکید کرد و کنترل عواملی مرتبط به بحث خرید گندم، حفر چاه‌های غیرمجاز و آلودگی آب‌ها را مهم خواند و بزرگ‌ترین تهدید در قروه را هم مربوط به آلودگی آب در روستاهای این شهرستان دانست.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :