• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61414
+
-

بهره‌برداری از 3خوابگاه دانشجویی تا پایان شهریور

معاون دانشجویی دانشگاه کردستان گفت: برای رفع مشکل بالا بودن تعداد تخت در اتاق‌های خوابگاه این دانشگاه، پیگیر تسریع در ساخت 3 خوابگاه ‌هستیم که تا شهریور امسال به بهره‌برداری برسد. به گزارش ایرنا «عثمان عزیزی» با اشاره به تعداد دانشجویان اسکان داده شده در خوابگاه‌های دانشگاه کردستان اظهار کرد: اگر بر اساس دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش و بر اساس دستورالعمل اسکان در خوابگاه‌ها عمل کنیم، هیچ مشکلی در تعداد افراد اسکان داده شده در اتاق‌ها نداریم.

وی افزود: همه ساله در دفترچه انتخاب رشته از سوی دانشگاه کردستان اعلام می‌شود که تنها به ۵۰ درصد از واجدین شرایط و دانشجویان روزانه خوابگاه دولتی تعلق می‌گیرد و امکانات رفاهی برای دانشجویان دوره شبانه به هیچ عنوان تعلق نمی‌گیرد.عزیزی اضافه کرد: این در حالی است که تاکنون با توجه به وضعیت منطقه و شرایط مالی دانشجویان به ۱۰۰ درصد دانشجویان کارشناسی و ارشد دختر خوابگاه داده شده و همچنین قریب به ۹۰ درصد متقاضیان خوابگاه پسران را در خوابگاه‌های اجاره‌ای دانشگاه با امکانات رفاهی از جمله سرویس ایاب و ذهاب اسکان داده‌ایم.  


گلایه برخی دانشجویا

معاون دانشجویی دانشگاه کردستان با اشاره به گلایه برخی دانشجویان ارشد و دکترا از تعداد بالای افراد مستقر در خوابگاه‌های دانشگاه یادآور شد: به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای بیش از 4 ترم خوابگاه داده شده و به همین دلیل تعداد دانشجویان در اتاق‌ها افزایش پیدا کرده، البته ناچار به این کار بوده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که دانشگاه کردستان در حال افزایش ظرفیت خوابگاه‌های خود است، گفت: برای رفع مشکل بالا بودن تعداد تخت‌ها در اتاق‌ها، به‌جد پیگیر تسریع در اتمام 3خوابگاه در دست احداث در داخل دانشگاه هستیم و تمام اهتمام خود را برای افتتاح این خوابگاه‌ها در شهریور امسال به‌ کار گرفته‌ایم. 

عزیزی با اشاره به نرخ کار دانشجویی در سال جاری اظهار کرد: از سال گذشته نرخ کار دانشجویی افزایش یافته و درخواستی مبنی بر افزایش قیمت‌ها به هیات‌رئیسه و هیات امنا پیشنهاد شده و امیدواریم بر اساس ساعات کاری این رقم افزایش داشته باشد. معاون دانشجویی دانشگاه کردستان افزود: زمانی که واحدهای دانشگاه، گزارش کار دانشجویی را تحویل حوزه معاونت دانشجویی می‌دهند، بعد از ۴۸ ساعت بررسی و تایید نهایی می‌شود، سپس به حوزه مالی دانشگاه ارسال خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید