• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61112
+
-

لزوم اصلاح نگرش بیکاران هرمزگانی

اشتغال
لزوم اصلاح نگرش بیکاران هرمزگانی

رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های هرمزگان گفت: افراد بیکار برای شاغل شدن در مراکز جویای نیروی کار، سطح توقع خود را از شغل آینده‌شان پایین بیاورند. 

«امیرحسین محمدی‌پور» در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار کرد: برخی هنوز که کاری آغاز نکرده‌اند توقع حقوق و دستمزد بالا، کار کردن در زیر سایه و کولر، داشتن خودرو و غیره دارند. 

وی ادامه داد: به عنوان مثال یک شرکت در غرب بندرعباس اعلان نیاز به نیرو و برای افراد وسیله رفت و آمد هم مهیا می‌کند و نحوه کاری ۱۰ روز کار ۱۰ روز استراحت است ولی فرد بیکار می‌گوید جمعه‌ها باید به خانواده‌ام در روستا سر بزنم و نمی‌توانم این شغل را بپذیرم. 

وی خاطرنشان کرد: همچنین یک فروشگاه به نیروی کار در بخش فروش نیاز دارد که در ماه اول ۱۵ میلیون ریال حقوق می‌دهد و سپس هر ماه ۳ میلیون ریال بر دستمزد می‌افزاید و به دلایل یادشده این شغل بی‌متقاضی می‌ماند. 

رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های هرمزگان گفت: در بخش کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی هم این مشکل وجود دارد و فرد حاضر نیست در دوره 4ماهه که برای آموزش در نظر گرفته شده با دستمزد ۶ تا ۱۰ میلیون ریالی مشغول شود تا درصورت تمایل کارفرما با حقوق و دستمزد قانون کار و بیمه شاغل شود.
 
محمدی‌پور بیان کرد: کار در هرمزگان وجود دارد و لازم است برای رفع مشکل بیکاری با فعالیت‌های فرهنگی نگرش‌ها اصلاح شود. 

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن تعداد بیکاران هرمزگان در سال ۹۵ برابر با ۵۷ هزار و ۵۳۴ نفر بود؛ همچنین بر اساس طرح نیروی کاری مرکز آمار ایران سال ۹۵ تعداد بیکاران هرمزگان ۵۲ هزار و ۶۷۳ نفر (۱۵ ساله و بیشتر)، سال ۹۶ برابر با ۶۲ هزار و ۶۷۳ نفر (۱۵ ساله و بیشتر) و سال ۹۷ برابر با ۶۲ هزار و ۶۷۳ نفر (۱۵ ساله و بیشتر) بوده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :