• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 30 خرداد 1398
کد مطلب : 60723
+
-

خبر‌های خوب هفته

هفت‌هزار فلامینگو در تالاب شادگان
 با توجه به وضعیت مطلوب آبگیری تالاب شادگان در سال‌جاری، این روزها جمعیت فلامینگوها در این تالاب افزایش یافته؛ به‌طوری که می‌گویند احتمالا 7هزار فلامینگو در این تالاب زندگی می‌کنند. راستی تا یادمان نرفته این را هم اضافه کنیم که هم‌اکنون 80درصد تالاب شادگان آبگیری شده و این یعنی زندگی بعد از سال‌ها دوباره به این تالاب برگشته است.


صدرنشینی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها
بر‌و‌بچه‌های والیبالیست کشورمان هم این هفته حسابی خوش درخشیدند و با پیروزی برابر تیم‌های کانادا، لهستان و روسیه، علاوه بر حفظ صدرنشینی‌شان در لیگ جهانی والیبال، این امید را در دلمان زنده کردند که تا بعد از 5سال راهی فینال معتبرترین مسابقات والیبال دنیا شویم. هم‌اکنون تیم والیبال کشورمان با  کسب 24امتیاز بالاتر از همه ایستاده است.


زندانی‌ها شاغل شدند
از خراسان جنوبی هم خبر رسید که 37زندانی آزاد شده این استان با وام خوداشتغالی صاحب کسب‌و‌کار شدند. چنانکه مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی می‌گوید، هم‌اکنون 64زندانی پس از آزادی از زندان برای دریافت وام خوداشتغالی به بانک‌ها معرفی شده‌اند که از این تعداد تاکنون 37نفر با بهره‌مندی از این وام توانسته‌اند برای خودشان مشاغلی ایجاد کنند.


تصویب قانون «از کجا آورده‌ای؟!»
طرح رسیدگی به اموال مسئولان بعد از 14سال به تصویب رسید تا از این پس حریم ایمن مسئولان از بین برود و تمامی آنها برای اموال‌شان در برابر قانون پاسخگو باشند. این طرح که سال 1384در کمیسیون قضایی مجلس هفتم مطرح شده بود، بعد از 14سال و با توصیه مقام معظم‌رهبری به تأیید شورای نگهبان رسید تا یکی دیگر از خبرهای خوب این هفته رقم بخورد.


سیل مهربانی ادامه دارد
نمازگزاران مسجد ولیعصر (عج) شهرک شهید محلاتی، بازسازی کامل روستای «مورانی» پل‌دختر را تقبل کرده‌اند. مسجد اکباتان تهران هم بازسازی 110منزل مسکونی سیل‌زده‌ها را بر عهده گرفته است. ضمن اینکه از خراسان‌جنوبی هم خبر رسیده که تعدادی از حجاج این استان هزینه ولیمه حج خود را برای کمک به مناطق سیل‌زده کشور اهدا کرده‌اند.


«سیامند» جزو ستاره‌های جهان
کمیته بین‌المللی پارا المپیک در آستانه شروع رقابت‌های وزنه‌برداری معلولان جهان در قزاقستان، 10ستاره احتمالی این تورنمنت را معرفی کرد که نام «سیامند رحمان» ملی‌پوش فوق سنگین پاراوزنه‌برداری ایران هم بین این ستاره‌ها دیده می‌شود. در سایت کمیته بین‌المللی پارا المپیک نوشته شده است: 
«همه چشم‌ها به قوی‌ترین ورزشکار معلول دنیا خواهد بود».


رشد 11برابری ایران در تولید علم
دانشگاه استانفورد به‌تازگی طی گزارشی اعلام کرده که ایران در تولید علم به رشد 11برابری متوسط رشد برونداد علمی جهان در دوره 14ساله 1995تا 2009در مقایسه با 1980تا 1994رسیده است. همچنین در این گزارش آمده که کشور ما در تعدادی از علوم و تخصص‌ها حتی در میان 5تا 10کشور برتر دنیا قرار دارد.


عذرخواهی لهستانی‌ها از ایران
بعد از مصاحبه تند «کوبیاک» بازیکن والیبال لهستان علیه مردم ایران، فدراسیون این کشور برای ایرانی‌ها یک نامه عذرخواهی نوشت که این نامه پیش از بازی ایران و لهستان در هفته سوم لیگ جهانی قرائت شد. در بخشی از این نامه آمده: «فدراسیون والیبال لهستان پیرو رفتار غیرقابل‌قبول بازیکن ما، اقدامات سخت‌گیرانه‌ای را درنظر گرفته است».



رکورد پاراگلایدر را شکستیم
یک خبر خوب دیگر هم اینکه در این هفته یک خلبان ایرانی توانست رکورد طولانی‌ترین پرواز با پاراگلایدر آسیا را به نام خود ثبت کند. خلبان علیرضا اثنی‌عشری یکشنبه هفته جاری با طی 418کیلومتر مسیر سخت موفق شد از کرند غرب در کرمانشاه تیک‌آف کند و  در منطقه‌ای حوالی رباط‌کریم به زمین بنشیند. 


پرجمعیت شدن خانواده آهوها 
علاقه‌مندان به محیط‌زیست این هفته یک خبر خوب دیگر هم شنیدند و آن پرجمعیت شدن خانواده آهوهای ایرانی در نیشابور بود. چنان که مسئولان محیط‌زیست این استان گفته‌اند، هم‌اکنون 3هزار راس قوچ اوریال و بیش از هزار و 500آهوی ایرانی در منطقه حفاظت شده رئیسی نیشابور زندگی می‌کنند. سال‌ گذشته، جمعیت آهوی ایرانی در این منطقه 200راس  بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید