• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59692
+
-

رایزنی برای تقویت تعامل دانشگاه با خانه صنعت و معدن

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه بر توسعه تعامل بین دانشگاه و بخش صنعت تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی کرمانشاه «علی‌اکبر اختری» در نشست با رئیس هیات‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان از ایجاد ارتباط بین دانشگاه با صنعت به عنوان عاملی مهم در توسعه‌ ملی و ایجاد اشتغال پایدار و نیز هویت‌بخش به دانشجویان یاد کرد و افزود: هدف از برقراری این ارتباط شناسایی نیازها و چالش‌های صنعت توسط دانشگاه و تربیت نیروی انسانی متخصص به منظور رفع این نیازهاست. 

وی ادامه داد: اکنون زمان آن رسیده هر یک از ما با تغییر و توسعه جهان‌بینی خود، عاملی برای پایان دادن به مشکلات‌ زیربنایی‌ و ساختاری‌ جامعه، کاهش معضل بیکاری و افزایش سطح توانمندی و ایجاد انگیزه در دانشجویان باشیم.  اختری از اختصاص بودجه جهت توانمندسازی دانشجویان و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی مورد تایید وزارت علوم در این راستا خبر داد.  

وی همچنین با اشاره به توانمندی‌های علمی و عملی اعضای این مجموعه، به بیان زمینه‌های همکاری و ارتباط بین خانه صنعت، معدن و تجارت استان با این دانشگاه در چند محور اصلی از جمله برگزاری دوره‌های مهارتی برای دانشجویان و ارائه مدرک از سوی وزارت علوم مطابق نیازهای اصلی صنعت، اعزام تیم‌های متخصص متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه برای شناسایی و رفع نیازها و مشکلات صنعت مورد نظر، برگزاری دوره‌های کارآموزی برای دانشجویان و... پرداخت.  

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه با توجه به اهمیت برقراری ارتباط مستمر و افزایش تعاملات با خانه صنعت، معدن و تجارت استان، خواستار در اختیار قرار دادن اتاقی به این دانشگاه در محل خانه صنعت استان شد. رئیس هیات‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان نیز با تاکید بر ضرورت ایجاد و توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت افزود: اکنون وظیفه ما این است که با تقویت دیدگاه ملی‌نگری در بین دانشجویان، حس مسئولیت‌پذیری و تعهد را در آنان برانگیخته و نقش و مسئولیتشان را در قبال ساختن آینده کشور به آنان گوشزد کنیم.  «جهانبخش شکری» با ابراز خرسندی از تمایل دانشگاه صنعتی به برقراری ارتباط موثر با صنعت و برگزاری چنین نشست‌هایی با صنایع مختلف اظهار کرد: خانه صنعت استان در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید