• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 58008
+
-

10 سال بلاتکلیفی یک مصوبه

بهره‌برداری از معادن سنگ خرم‌بید 10 سال پیش تصویب شده بود که هنوز به سرانجام نرسیده است

10 سال بلاتکلیفی یک مصوبه

نماینده شهرستان خرم‌بید در شورای اسلامی استان فارس با بیان اینکه بهره‌برداری از معادن خرم‌بید، حق مردم است، بر لزوم اجرای مصوبات 10 سال پیش دولت و تعیین تکلیف حقوق مردم این شهرستان از معادن تأکید کرد. 

 به گزارش ایسنا «اکبر رحیمی» در دیدار اعضای شورای اسلامی استان فارس با استاندار، با اشاره به مصوبات سفر هیات دولت به استان فارس در اسفندماه ۸۷، گفت: ده سال پیش دولت در خصوص بهره‌برداری از معادن سنگ خرم‌بید مصوبه‌ای داشت که استانداری فارس بسترهای لازم برای تشکیل تعاونی‌های محلی و واگذاری بهره‌برداری به تعاونی‌ها را فراهم کند. 

در همین راستا در مردادماه سال ۹۰ یک شرکت تعاونی فراگیر ملی باعنوان مهرگستر با سهامداری بالغ بر ۴۰‌هزار نفر از مردم شهرستان خرم‌بید، تأسیس و معرفی شد. 

وی افزود: در ادامه، موضوع واگذاری معدن دچار گردش کار اداری و قضایی شد و به واگذاری مجدد آن به شرکت بهره‌بردار قبلی از سوی وزارتخانه منجر شد. البته مقرر شده بود که ۳۰ درصد سود خالص حاصل از این معدن به مردم شهرستان واگذار شود. 

رحیمی با اذعان به این‌که متأسفانه با وجود گذشت چندین سال از این موضوع، هنوز هم گزارش شفافی در خصوص چگونگی پرداخت‌ها ارائه نشده است، تصریح کرد: سهامداران این شرکت مردم شهرستان خرم‌بید هستند و این‌که گزارش شفاف و واضحی از حق این مردم ارائه نمی‌شود، جای تأمل بسیار دارد. 

نماینده شهرستان خرم‌بید در شورای اسلامی استان فارس با اشاره به این‌که عملاً مصوبه دولت هنوز اجرا نشده، تأکید کرد: این مصوبه همچنان به قوت خود باقی است و می‌بایست اجرای آن توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت از‌سر گرفته شود. وی همچنین خواستار بازگرداندن تراکنش‌های مالی معادن خرم‌بید و سایر شهرستان‌های استان در شهرستان محل فعالیت خود شد. 

احداث اورژانس ویژه، تجهیز و تکمیل بیمارستان، حمایت از سرمایه‌گذاران برای تأسیس و بهره‌برداری از انرژی‌های نوین (سوخت خورشیدی) و جبران خسارت‌های سنگین ناشی از سرمازدگی برای کشاورزان، از دیگر خواسته‌های نماینده شهرستان خرم‌بید در شورای اسلامی استان فارس بود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید