• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 13 خرداد 1398
کد مطلب : 57661
+
-

همه جزئیات سیستم عامل مرموز هواوی

چشم انداز
همه جزئیات سیستم عامل مرموز هواوی

هواوی که دومین تولید‌کننده گوشی‌های هوشمند در جهان به‌حساب می‌آید با تحریم‌های آمریکا با مشکلات مختلفی روبه‌رو شده است. به تازگی هم برخی رسانه‌ها اعلام کردند که شرکت مشهور فاکسکان برخی خط‌های تولید گوشی‌های هواوی را تعطیل کرده و احتمالا تولید گوشی‌های هوشمند این برند چینی با مشکل روبه‌رو می‌شود. مقام‌های هواوی اما مدت‌هاست پروژه مرموز طراحی سیستم عامل مخصوص خود را پیگیری می‌کنند تا حتی به رقابت با گوگل بپردازند. براساس محدودیت‌هایی که گوگل برای گوشی‌های جدید هواوی اعمال کرده احتمالا گوشی‌های اندرویدی این شرکت نمی‌توانند به سرویس‌ها و خدماتی مثل فروشگاه اپلیکیشن گوگل‌پل، جی‌میل، گوگل‌مپس، یوتیوب و سرویس امنیتی پلی‌پروتکت دسترسی داشته باشند. همچنین احتمالا گوشی‌‌های این شرکت دسترسی مستقیم به آپدیت‌های اندروید را از دست می‌دهند. به همین‌خاطر هواوی سیستم عامل جدیدی به نام رمز Hongment را طراحی کرده که ویژگی‌های عجیب و غریبی دارد.

اجرای همه اپلیکیشن‌های اندروید
مسئله اصلی هر سیستم عاملی برای پیروزی در بازار داشتن اپلیکیشن‌های متنوع و وسیع است.
براساس گزارش اسلش گیر، سیستم عامل هواوی براساس کدهای اندروید نیست اما می‌تواند تمامی اپلیکیشن‌های اندرویدی را اجرا کند! ریچارد یو، مدیرعامل هواوی هم این ویژگی سیستم عامل جدید را تأیید کرده است. او اعلام کرده که Hongmeng OS روی گجت‌های مختلف مانند گوشی‌های همراه، کامپیوترها، تبلت‌ها، تلویزیون‌ها، خودروها و گجت‌های پوشیدنی قابل نصب است و با اپلیکیشن‌های اندروید و اپلیکیشن‌های تحت وب سازگار خواهد بود.

تغییر نام به ARK
احتمالا این سیستم عامل در حال توسعه در اواخر سال‌جاری میلادی در دسترس خواهد بود. اما گفته می‌شود پس از عرضه نام آن به ARK تغییر پیدا می‌کند. با این حال این نگرانی برای مقام‌های این شرکت وجود دارد که تا آن زمان مشتریان خود را از دست بدهند. اگر تحریم‌های این شرکت به قوت خود باقی بمانند، مشتریان آنها چاره‌ای جز روی آوردن به محصولات شرکت‌های دیگر ازجمله سامسونگ و اپل نخواهند داشت.
اپل و سامسونگ بیشترین سود را از قطع دسترسی هواوی به سرویس‌های گوگل خواهند برد چرا که مشتریان غیرچینی آنها را به‌خود جذب می‌کنند.
مشکل اصلی آمریکایی‌ها هم‌اکنون گستردگی فعالیت هواوی در همه سال‌های اخیر بوده است. هواوی که تا همین چند سال قبل شاید کمتر نامش شنیده می‌شد به‌صورت ناگهانی شرکت غول‌مانند اپل را در فروش گوشی‌های هوشمند پشت سر گذاشت و به دومین شرکت تولید‌کننده گوشی در جهان تبدیل شد. در اروپا فروش گوشی‌های هواوی در سه ماهه چهارم ۲۰۱۸، ۵۵ درصد رشد داشته و حالا میلیون‌ها اروپایی نگران گوشی‌های هواوی و آنر خود هستند. با مهلت داده شده هواوی هنوز می‌تواند آپدیت‌های سیستم عاملش را به شکل تأیید شده و از کانال رسمی گوگل برای گوشی‌های موجود ارسال کند. هنوز مشخص نیست که آپدیت مهم اندروید Q که خیلی‌ها منتظرش هستند چه زمانی توزیع می‌شود و دارندگان گوشی‌ها هواوی می‌توانند از این نسخه اندروید استفاده کنند یا خیر.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :