• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 13 خرداد 1398
کد مطلب : 57654
+
-

جزئیات تازه از مرگ 3دختربچه در گودال آب

جزئیات تازه از مرگ 3دختربچه در گودال آب










چهارشنبه، 8خردادماه بود که مریم، منیره و یسرا  با دلی شاد از اینکه تا دقایقی دیگر کمی خنک می‌شوند، به سمت «هوتک» به راه افتادند. مردم روستای کموبازار چابهار در استان سیستان و بلوچستان مدت‌ها قبل این هوتک (گودالی که روستاییان برای جمع‌آوری آب باران در اطراف روستا حفر می‌کنند) را کنده بودند که امسال به مدد بارندگی‌های اخیر پرآب است و حتی به گفته اهالی عمق آن به ۴متر رسیده است. دختران خردسال برای آب‌بازی به سمت هوتک به راه افتادند غافل از حادثه تلخی که در انتظارشان بود.

پایگاه خبری رویداد 24 می‌نویسد: ۴کودک با شادی به سمت «هوتک» می‌دوند، مشغول بازی و آب‌تنی هستند، مرجان ۳ساله به کناری می‌نشیند و بازی 2خواهر و دوستش را تماشا می‌کند، کودکان از تپه کنار هوتک به داخل آن سر می‌خورند، اما در چشم‌برهم‌زدنی، حادثه رخ می‌دهد، مریم، به داخل آب سر می‌خورد و بیرون نمی‌آید، منیره و یسرا هم به‌دنبال او در آب می‌سرند و ناپدید می‌شوند.

مرجان خردسال نیم‌ساعتی صبر می‌کند، اما نه اثری از 2خواهرش هست و نه خبری از یسرا. نگران می‌شود، جز تعدادی از احشام که سر در هوتک فروبرده تا تشنگی را فرو‌بنشانند کسی آن اطراف نیست، مضطرب است. باید کاری کند، کودک ۳ساله با آن پا‌های کوچک و نحیف درحالی‌که نمی‌داند چه اتفاقی رخ داده، اما هوای خطر را حس کرده، ۱۵۰متر راه را تا روستا ‌بازمی‌گردد تا ماجرا را به بزرگ‌تر‌ها بگوید، ساعتی بعد حوالی ساعت ۱۲ظهر روز چهارشنبه ۸خرداد جسد بی‌جان مریم و منیره خدمتی و یسرا دلشب، کودکان ۸ و ۱۰ساله در کنار هوتک بزرگ و پرآب روستا پیدا شده و ساعاتی بعد خبر آن در رسانه‌ها منتشر می‌شود. منصور کریم‌دادی، یکی از اهالی دشتیاری دلیل اصلی این ماجرا را نبود زیرساخت‌های تفریحی برای کودکان در این منطقه می‌داند؛ موضوعی که باعث شده کودکان این منطقه برای بازی و لذت از دنیای کودکی آن هم در منطقه‌ای که نه خبری از پارک هست و نه از سینما و تفریح‌های کودکان در مناطق توسعه‌یافته‌تر، خود را به آب این گودال‌های عمیق و خطرآفرین سپرده و جانشان را به خطر اندازند؛ چنان‌که به‌گفته او، هفته گذشته نیز یک کودک ۴ساله دیگر به نام راحله و ۳‌ماه پیش نیز ۲دختر ۴ و ۱۷ساله در کموبازار بر سر همین سرسره‌بازی در هوتک جان خود را از دست داده‌ا‌ند.

در واقع نبود امکانات زیرساختی و بی‌توجهی به پروژه‌های عمرانی یکی از معضلات سیستان و بلوچستان است‌ که باعث شده کودکان، خسته از روزها و ساعات کسل‌کننده بدون امکانات تفریحی دم‌دستی‌ترین بازی موجود را انتخاب کنند؛ بازی با جان‌شان. یعنی شرایط زندگی و فقدان امکانات تفریحی در این منطقه به حدی طاقت‌فرساست که مرگ سایر کودکان در این گودال‌ها هم نه برای کودکان دیگر درس عبرتی می‌شود و نه اینکه بزرگ‌تر‌ها را به احتیاط بیشتر وامی‌دارد تا آنجا که این حوادث شوم بارها و بارها تکرار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :