• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 19 فروردین 1398
کد مطلب : 51602
+
-

یک هفته جدال عشایر گرفتار در سیلاب با گرسنگی

یک هفته جدال عشایر گرفتار در سیلاب با گرسنگی


3نفر از عشایر که به‌دلیل سیلاب و طغیان رودخانه یک هفته بدون آب و غذا گرفتار شده بودند با تلاش امدادگران هلال احمر نجات یافتند.

به گزارش همشهری، چند روز قبل 3نفر از عشایر خون کشته بخش بازفت بالا از توابع شهرستان کوهرنگ برای سرکشی به باغ‌های‌شان راهی آنجا شدند. آنها باید برای رسیدن به باغ های خود از روی رودخانه‌ای کوچک عبور می‌کردند. آن روز هم رودخانه مثل همیشه کم‌رمق بود اما بعد از عبور آنها از رودخانه یکباره باران شدیدی شروع به بارش کرد و موجب طغیان رودخانه شد. آنها صحنه‌ای را که به چشم می‌دیدند باور نداشتند. رودخانه‌ای که تا همین چند ساعت قبل بی‌جان بود و آنها به راحتی از آن عبور می‌کردند طغیان کرده و سطح آب آن به قدری بالا آمده بود که اطراف رودخانه را هم فرا گرفته و عبور از آن غیرممکن بود. این 3نفر برای بازگشت به خانه راهی جز عبور از رودخانه نداشتند و اگر قصد داشتند از راه دیگری بروند باید دست‌کم 10روز پیاده‌روی می‌کردند. به همین دلیل مجبور شدند کنار رودخانه صبر کنند تا شاید سطح آب پایین بیاید. انتظاری که نه چند ساعت، بلکه یک هفته طول کشید.

رودخانه سیلاب مناطق بالادست را با قدرت منتقل می‌کرد و شدت جریان آن به حدی بود که این 3نفر حتی نمی‌توانستند به رودخانه نزدیک شوند. آنها چند شبانه‌روز کنار رودخانه منتظر ماندند و بعد از 3روز آذوقه‌شان تمام شد. از آن به بعد بود که جدال مرگ و زندگی برای‌شان آغاز شد. سرمای هوا از یک سو و تمام شدن آذوقه از سوی دیگر امیدهای آنها را کمرنگ کرده بود اما وقتی اعضای خانواده آنها که ماجرای مفقودشدن‌شان را به هلال احمر اطلاع دادند گروهی از امدادگران برای نجات آنها راهی محل حادثه شدند. در شرایطی که رودخانه همچنان خروشان بود امدادگران توانستند با کمک افراد بومی منطقه و با استفاده از تجهیزات مخصوص، این 3نفر را به این سوی رودخانه منتقل کنند. سیداحمد مرتضوی‌فرد، مدیرعامل هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری در این‌باره به همشهری گفت: زمانی که امدادگران به این افراد رسیدند یکی از آنها از فرط گرسنگی بی‌حال شده بود. در این شرایط آنها به محل امنی منتقل شدند و وضعیت عمومی‌شان مساعد گزارش شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید