• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 28 دی 1396
کد مطلب : 4524
+
-

بعد از ورزش به موها برسیم

پوست و مو
بعد از ورزش به موها برسیم

بخشی از بدن که حین ورزش دچار تعرق و تری می‌شود، سر و به‌دنبال آن موها هستند. اگر موها کوتاه باشند، دردسر شما کمتر است. اما اگر موها بلند باشند، باید پیش از شروع ورزش‌ و بعد از آن حتما به سلامت آنها توجه کنید.

پیش از ورزش

موها را جمع کنید

اگر موهای شما خیلی بلند است، می‌توانید آنها را جمع کنید. خانم‌ها بهتر است پیش از دوچرخه‌سواری موهای خود را ببافند. بافتن بهتر از دم‌اسبی کردن موهاست. به این دلیل که حین ورزش، گردش خون در سر تسریع شده و دم‌اسبی کردن موها می‌تواند به‌دلیل کششی که در ریشه مو ایجاد می‌کند و سر را تحت ‌تأثیر قرار می‌دهد، باعث سردرد یا سنگینی سر شود.

روسری ببندید  از روسری‌های کوچک ویژه ورزش استفاده کنید تا بخشی از تعرق مو در حال ورزش، توسط این روسری‌ها جذب شود.

 

آب اسپری کنید 

اگر حین ورزش احساس کردید سرتان داغ شده و به شکل غیرعادی سرتان گرم شده است، حتما روی موها کمی آب اسپری کنید. البته در فصل زمستان بهتر است این کار را انجام نداده و فقط به باز کردن روسری و خشک کردن مو بسنده کنید تا به این ترتیب موها و سر هوا بخورند.

 

بعد از ورزش

نگهداری و مراقبت از مو بستگی به میزان تعرق شما حین ورزش دارد. علاوه براینکه به نوع ورزشی که انجام می‌دهید هم وابسته است. بنابراین ابتدا درباره میزان تعرق و نحوه مراقبت بعد از ورزش صحبت می‌کنیم.

تعرق کم

 اگر ورزش‌هایی مثل آرام‌تنی انجام داده‌اید و سر و موها خیلی عرق نکرده‌اند، بعد از ورزش ابتدا آنها را با حوله مناسب کمی خشک کنید. بعد از رسیدن به خانه دوش بگیرید و برای شستن موها از شامپو بچه استفاده کنید.

 

تعرق متوسط

 اگر کلاس بدنسازی یا ورزش‌هایی با تحرک متوسط رفته‌اید و موهای شما به اندازه متوسط عرق کرده، بعد از ورزش حتما آنها را با حوله خشک کنید. سپس با شامپوی ملایم روزانه موها را بشویید.

تعرق زیاد  بعضی از ورزش‌ها تحرک بدنی زیادی داشته و باعث تعرق بسیار زیاد در حد آبریزی از موها می‌شوند. حین ورزش حتما موها را خشک کنید. بعد از ورزش، موها را با شامپوی ورزشی بشویید. البته اگر هر روز این ورزش را انجام می‌دهید، لازم نیست هر روز هم با شامپوی ورزشی موها را بشویید. این کار را یک روز در میان انجام دهید تا موها خیلی خشک نشوند.

 

موها را باز کنید

بعد از تمام شدن ورزش، موها را باز کنید. کمی آنها را تکان بدهید تا هوا داخل آنها جریان پیدا کند. این کار باعث خنک شدن سر و احساس آرامش می‌شود. این کار را در فاصله بین پایان ورزش تا زمان حمام رفتن انجام دهید.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :