• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 23 دی 1396
کد مطلب : 3960
+
-

هشتمین حراج آثار هنر مدرن ایران برگزار شد

رکورد یک‌میلیارد و 300میلیونی فرمانفرمائیان درحراجی‌ تهران

هشتمین حراج تهران ( ویژه آثار هنر معاصر ایران) عصر جمعه در هتل پارسیان آزادی برگزار شد. 120 اثر از نسل‌های مختلف هنرمندان ایرانی در این حراجی ارائه شد.

آثاری از منیرفرمانفرمائیان، پرویز کلانتری، ژازه تباتبایی، مارکو گریگوریان، هانیبال الخاص، محمدعلی ترقی‌جاه، فریده لاشایی، ناصر اویسی، آیدین آغداشلو، عباس کیارستمی، منوچهر معتبر و کورش شیشه‌گران از جمله آثار ارائه‌شده در این حراجی بودند. یکی از اتفاق‌های حراجی هشتم ارائه اثری از کامران یوسف‌زاده بود. هنرمند ایرانی که در دنیا به وای. زی. کامی  معروف است و برای نخستین بار اثرش در یک حراجی ایرانی عرضه شد. اثر گنبد سفید یوسف‌زاده در حراجی امسال با مبلغ یک‌میلیارد تومان به فروش رفت تا او در اولین حضورش در یک حراجی ایرانی یکی از رکوردشکنان حراجی تهران باشد.

فرهاد مشیری با 550میلیون تومان، منوچهر معتبر با 500میلیون تومان، حسین زنده‌رودی با 460میلیون تومان، آیدین آغداشلو با 440میلیون  تومان، منصور منصوری با 340میلیون تومان وکورش شیشه‌گران با 320 میلیون تومان، از جمله هنرمندانی بودند که با فروش‌های چندصدمیلیونی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. یکی از پدیده‌های حراجی امسال امین منتظری نقاش جوان 25ساله بود. اثر او باعنوان جنگ کارناوال که با قیمت پایه 40میلیون تومان ارائه شده بود 185میلیون تومان به فروش رسید تا او پدیده جوان حراجی امسال لقب بگیرد. اما رکوردشکن حراجی هشتم منیر‌فرمانفرمائیان بود. اثر آینه‌کاری سه‌ لت فرمانفرمائیان که با قیمت پایه یک میلیارد و 200 میلیون تومان ارائه شده بود، یک‌میلیارد و 300میلیون تومان فروخته شد تا اثر نخست حراجی هشتم تهران باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :