• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 28 آبان 1397
کد مطلب : 37989
+
-

عجیب ترین سارقی که دیدم

میخ زنگ‌زده به جای طلا

مجید غمخوار

وقتی بحث سرقت از زنان در میان باشد، نخستین جرمی که به ذهن می‌آید و شاید تجربه دیدن آن را از نزدیک داشته باشیم، کیف قاپی است؛ دزدان خشنی که گاهی با مقاومت مالباخته او را چندین متر روی زمین کشیده‌اند و مرگش را رقم زده‌اند.

البته این روش دیگر مثل قبل جواب نمی‌دهد، چون هم ریسکش بالاست و هم کمتر کسی پول نقد در کیفش می‌گذارد. گشتی در صفحات حوادث هم بزنیم کمتر خبری درباره کیف‌قاپی از زنان می‌بینیم و بیشتر شاهد سرقت از دختران دم‌بخت هستیم که به راحتی به خواستگاران مجازی خود اعتماد می‌کنند و در دام آنها گرفتار می‌شوند.

سال گذشته بود که یکی از همین مجرمان توسط پلیس فتای تهران دستگیر شد و برای تهیه گزارش به آنجا رفتم. شیوه عجیبی داشت؛ البته سادگی مالباختگان و اعتمادشان او را در اجرای نقشه‌اش موفق کرده بود. مرد 45ساله، شب‌ها در سایت‌های همسریابی پرسه می‌زد تا طعمه جدیدی را شکار کند و با انتخاب دختر دم‌بخت، خودش را طلافروشی سرشناس معرفی می‌کرد و با خودرویی اجاره‌ای اما مدل بالا سر قرار می‌رفت. برای قرار اول یک رستوران لاکچری را انتخاب می‌کرد و هنگام خداحافظی ادعا می‌کرد جعبه‌ای از خارج وارد کرده که اگر طلا یک هفته داخل آن بماند، برق می‌افتد و مثل روز اولش می‌شود.

او که موفق شده بود در جلسه اول اعتماد دختر جوان را جلب کند، برای جلسه بعد از طعمه‌اش می‌خواست طلاهایش را بیاورد تا داخل جعبه جادویی بگذارد.

ماجرا را خلاصه کنم. در قرار دوم طلاها را مقابل دختر جوان داخل جعبه می‌گذاشت و در پایان جعبه را به او می‌داد. طعمه‌اش نیز بعد از یک هفته انتظار، وقتی جعبه را باز می‌کرد با میخ‌های زنگ‌زده به جای طلاهایش روبه‌رو می‌شد. از اینجا به بعد هم تلفن همراه خواستگار برای همیشه از دسترس خارج می‌شد.

پلیس با این شکایت تحقیقاتش را آغاز کرد و متهم دستگیر شد.  با تحقیق از او مشخص شد که با 2جعبه شبیه در محل قرار حاضر می‌شده و در یک لحظه جای آنها را عوض می‌کرده و طلاهای طعمه‌هایش را سرقت می‌کرده است.

ماموران در ادامه، اطلاعات چند دختر دیگر را که در دام خواستگار قلابی گرفتار شده بودند به‌دست آورد تا پرونده‌ای دیگر با اعتماد بیجای زنان و شگردی عجیب از سوی سارق تشکیل شود. نکته‌ای که از این پرونده در ذهنم ماند حرف‌‌های سارق بود که می‌گفت، فقط کافی است 4جلسه وقت بگذاری و در جاهای شیک قرار بگذاری تا به راحتی دختران اعتماد کنند. آنها شنونده‌های خوبی هستند و باید بلد باشی خوب حرف بزنی.

این خبر را به اشتراک بگذارید