• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 23 آبان 1397
کد مطلب : 37495
+
-

بهترین کتاب‌هایی که قرار است روانه بازار شوند، کدام‌ها هستند؟

خوراک تازه برای کرم‌کتاب‌های ایران

فهرستی از محصولات جدید انتشاراتی‌های ایران که به‌زودی وارد بازار کتاب می‌شوند

خدیجه نوروزی

حتما  در دور و اطراف‌تان با دسته‌ای از افراد که برچسب کرم کتاب به آنها زده شده، برخورد کرده‌اید. آنها هر روز به سایت‌های مختلف سرک می‌کشند و پای ثابت کتابفروشی‌ها هستند و دنبال‌کننده تازه‌های نشرند. در گزارش پیش‌رو سعی کرده‌ایم کمکی هر چند اندک به این جست‌وجوگران کتاب کنیم و آنها را در جریان بعضی از تازه‌ترین و بهترین کتاب‌هایی که به‌زودی روانه بازار کتاب می‌شوند قرار دهیم.

تازه‌های ادبیات داستانی و غیرداستانی

علاقه‌مندان به جهان واقعی و ناداستان‌ها می‌توانند به‌زودی شاهد به بازار آمدن کتاب «نیایش چرنوبیل» نوشته سوتلانا آلکساندوانا آلکسیویچ، ترجمه الهام کامرانی با قیمت 34هزار تومان، «هاروکی موراکامی به دیدار هایائو کاوای می‌رود» ترجمه مژگان رنجبر با قیمت 16هزار تومان، «حالا وقت دویدن است» اثر مایکل ویلیامز با ترجمه وحید نمازی با قیمت 25هزار تومان و «یک روایت غیرسیاسی از یک اتفاق سیاسی: انتخابات 96» به قلم معین فرخی با قیمت 10هزار تومان از انتشارات چشمه باشند.

1984(داستان غیرفارسی- جهان کلاسیک) یکی از مشهورترین رمان‌های جورج اورول و همچنین یکی از رمان‌های پرفروش در سراسر جهان است که تاکنون با ترجمه‌هایی مختلف در بازار کتاب ایران هم عرضه شده و این بار با ترجمه جدید کاوه میرعباسی با قیمت 35هزار تومان از نشر چشمه به‌زودی روانه بازار خواهد شد. میرعباسی از مهم‌ترین دلایل ترجمه این اثر برای بار چندم را ادا‌نشدن حق مطلب در ترجمه‌های پیشین «1984» عنوان کرده. بنابراین علاقه‌مندانی که تاکنون این رمان را مطالعه نکرده‌اند می‌توانند این اثر را با ترجمه جدید این مترجم مطالعه کنند.

«سیستم و تفکر سیستمی» به نویسندگی اکبر قراخانی بهار با موضوع نظریه و عمل بنیادی و«نگرشی انتقادی به توسعه جماعت‌محور» به قلم مارگارت لدویت و ترجمه منیژه نجم‌عراقی با موضوع علوم اجتماعی توسعه نیز توسط نشر نی طی هفته آتی روانه بازار خواهد شد. زمان و حکایت (کتاب اول تا سوم) که به‌ترتیب زمان نقل‌شده، پیکربندی زمان در حکایت داستانی و همچنین پیرنگ و حکایت تاریخی را بیان می‌کند به نویسندگی پل ریکور (از برجسته‌ترین فیلسوفان هرمنوتیک دوران معاصر) و ترجمه مهشید نونهالی با موضوع دین و فلسفه متون فلسفی نیز وارد بازار خواهد شد.

تاریخ، ادبیات نمایشی و داستانی

«افسانه‌های مردم مصر» از راجرلنسلین گرین با ترجمه محمدابراهیم اقلیدی با قیمت 12هزار تومان در دسته کتاب‌های تاریخی است که نشر هرمس تجدید چاپ خواهد کرد. تاریخ طبرستان تألیف بهاءالدین محمدبن حسن‌بن اسفندیار کاتب با ویراستاری میرعبدالله سیار با قیمت 30هزار تومان هم که مورد توجه تاریخ‌دوستان است به‌زودی از سوی  نشرچشمه در دسترس قرار خواهد گرفت. «محاکمه اندرسون ویل» به قلم سال لویت با ترجمه امین مدی با موضوع ادبیات نمایشی هم به‌زودی از سوی نشر نی روانه بازار کتاب می‌شود. سال لویت- نمایشنامه‌نویس آمریکایی- برای نخستین‌بار است که در ایران معرفی می‌شود. یک خبر خوش هم برای کسانی که آثار داستانی مصطفی مستور را دنبال می‌کنند داریم. نمایشنامه «پیاده‌روی در ماه» تازه‌ترین اثر مستور که به ‌تازگی چاپ آن به پایان رسیده هفته آتی از سوی نشر چشمه با قیمت 7500تومان منتشر می‌شود.

تازه‌های طنز

خبرهای خوب برای دنبال‌کنندگان آثار فانتزی- اساطیری اینکه جلد اول مجموعه «پرسی جکسون و خدایان یونان» با عنوان دزد آذرخش با قیمت 20هزار تومان، جلد دوم مجموعه پرسی جکسون و خدایان یونان با عنوان دریای هیولا با قیمت 16هزار تومان و جلد سوم مجموعه پرسی جکسون و خدایان یونان با عنوان نفرین تیتان با قیمت 18هزار تومان 3اثر ریک ریوردن- خالق مجموعه اسطوره‌ای پرسی جکسون- برای نوجوانان، در آینده‌ای نزدیک از سوی نشر هرمس روانه بازار خواهد شد. پرسی جکسون و خدایان یونان‌یک مجموعه کتاب 5 جلدی فانتزی نوشته ریک ریوردن است که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ در آمریکا منتشر شد و جزو کتاب‌های پر فروش در سراسر جهان بوده و هست. این مجموعه ۲۲۳ هفته در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز در بخش کتاب‌های کودک و نوجوان جای داشت.

جهان تازه شعر، ادبیات کلاسیک و هنر سینما

برای کسانی که روحیه شعر و شاعری دارند هم کتاب‌های تازه‌ای در راه است. «پشیمانم کن» از مجموعه شعر عباس صفاری با قیمت 18هزار تومان، «اشد ملاقات» مجید رفیعی با قیمت 11هزار تومان، «به رنگ دانوب» واهه آرمن با قیمت 15هزار تومان(شعر نو) از مجموعه‌های شعری است که نشر چشمه منتشر خواهد کرد. کتاب «شمس تبریز 1و 2» به قلم مهدی سالاری‌نسب با موضوع ادبیات کلاسیک فارسی که اولی طرحی از منظومه حکمی و هنری شمس‌تبریزی است و دومی شعرهای منثور، شعرواره‌ها و گزین‌گویه‌های مقالات شمس است، «پنج گفتار» به نویسندگی مهدی سیدی در حال و احوال زمان و زندگانی فردوسی است که در دسته‌بندی ادبیات کلاسیک فارسی جای می‌گیرد نیز به‌زودی از سوی نشر نی عرضه خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید