• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 23 آبان 1397
کد مطلب : 37445
+
-

روزهای کم‌فروغ بلندقامتان ارومیه

چالش‌های تیمداری شهرداری ارومیه، والیبال شهرداری را در روند نتیجه‌گیری با مشکل مواجه کرده است

گزارش ورزشی
روزهای کم‌فروغ بلندقامتان ارومیه

نسا خلخالی |  ارومیه – خبرنگار:

2 نماینده آذربایجان غربی در لیگ برتر والیبال 5 دیدار ابتدایی فصل جاری را با باخت پشت سر گذاشته‌اند. حضور شهرداری ارومیه و دورنای ارومیه در آخرین سکوهای جدول رده‌بندی حاکی از مشکلاتی است که این 2 تیم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. کارشناسان معتقدند مهم‌ترین مشکل تیم والیبال شهرداری ارومیه اختلافات شورای شهر و شهرداری در ابتدای فصل و ممانعت از تیمداری شهرداری در فصل جاری بود، به طوری که باعث شد این تیم در همان ابتدا زمان کافی برای جذب بازیکن، بدنسازی و آمادگی حضور در میادین را نداشته باشد. 


کم‌لطفی رسانه‌ها به تیم شهرداری ارومیه
 
سرمربی شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با همشهری از نبود فرصت برای آماده‌سازی گلایه می‌کند و می‌گوید: اگر تیم در زمان مناسب بسته می‌شد، اکنون آمادگی و هماهنگی بیشتری بین بازیکنان حاکم بود.
«جاوید محسن‌نیا» با بیان این‌که تا قبل از آغاز لیگ باید حداقل ۶ بازی تدارکاتی انجام می‌شد تا تیم به هماهنگی و آمادگی لازم برسد، ادامه می‌دهد: ترکیب تیم شهرداری ارومیه خیلی دیر بسته شد و فرصت طلایی آماده‌سازی را از دست داد. دیگر رقیبان ما در همین زمان نه‌تنها تیم خود را بسته بودند، بلکه در حال انجام بازی‌های تدارکاتی بودند. اما شهرداری ارومیه هنوز مربی خود را هم نمی‌شناخت. 

وی ادامه می‌دهد: من منکر نقاط ضعف تیم نیستم. تیم ما هم‌اکنون در دریافت ضعف دارد و پاسور تیم نیز کم‌تجربه است، اما توجه داشته باشید که تیم روند رو به رشدی دارد و بازی‌های باقیمانده هم نسبت به بازی‌های برگزارشده آسان‌تر هستند. 
 محسن‌نیا بیان می‌کند: شهرداری ارومیه نیاز به تقویت روحی دارد، چراکه بازی‌های باقیمانده آسان‌تر هستند و می‌توانیم در ۴ بازی‌ای که میزبان هستیم نتیجه را به نفع خود تغییر دهیم.
سرمربی شهرداری ارومیه با تاکید بر این‌که با تغییر ترکیب تیم در وضعیت کنونی مخالف هستم، می‌افزاید: تغییر بازیکن در زمان کنونی غیرحرفه‌ای است و تنها در نیم‌فصل می‌توانیم ترکیب تیم را تغییر دهیم. من با مصرف‌گرایی مخالفم و می‌خواهم با فرصت دادن به بازیکنان بومی آنها را به بازیکنان بهتر و باتجربه تبدیل کنم.

وی درباره حاشیه‌های بازی تیم شهرداری ارومیه با تیم پیام مشهد در ارومیه در هفته پنجم لیگ برتر والیبال بیان می‌کند: رسانه‌های بومی به تیم شهر خودشان هم کم‌لطفی کرده‌اند و در اخبار خود مدعی حمله بازیکنان و هواداران تیم شهرداری ارومیه به «سیدمحمد موسوی» بازیکن تیم پیام و ضرب و شتم او شدند. این اخبار در حالی منتشر شده است که موسوی در مصاحبه خود با خبرنگاران این اخبار را تکذیب کرده و گفته وقتی برای مشاهده صحنه بازی نزدیک مانیتور صدا و سیما شدم، برخی از افراد مرا هل 
دادند.


80 درصد قراردادها واریز شده است 

مدیرعامل باشگاه شهرداری ارومیه رویارویی با تیم‌های قوی در بازی‌های ابتدایی فصل را از عوامل باخت‌های متوالی در لیگ برتر والیبال اعلام کرد. 
«حسن وقاری» با اشاره به دست‌های پشت پرده در والیبال ارومیه اظهار می‌کند: ما برای پرورش نوجوانان و استعداد‌های شهر خود سعی در بستن قرارداد با بازیکن‌های بومی داشتیم، اما دست‌های پشت پرده باعث پیوستن بازیکنان بومی‌مان به سایر تیم‌های لیگ برتر شد. این اصلا عاقلانه نیست. مگر می‌شود بازیکنی بدون دلیل پیشنهاد بازی در تیم شهر خودش با قیمت قرارداد مناسب را رد کرده و قرارداد با تیمی با مبلغ خیلی کمتر و هزینه‌های جانبی بسیار از جمله رفت و آمد به شهرهای دور را ترجیح دهد؟!
وی ادامه می‌دهد: برخی از افراد بی‌منطق در رسانه‌ها و فضای مجازی ادعا می‌کنند که شهرداری ارومیه پول بازیکنان و کادر فنی را نمی‌دهد. این در حالی است که شهرداری ارومیه پول 80 درصد از قراردادها را واریز کرده است. نکته جالب توجه‌تر این است که بازیکنان بومی ما تیم سایپا را برای بازی این فصل خود ترجیح داده‌اند و طبق مصاحبه مدیرعامل و سرمربی این تیم با رسانه‌ها، بازیکنان و کادر فنی تیم سایپا هنوز یک ریال هم بابت قراردادهای سال گذشته خود دریافت نکرده‌اند. پس ادعای این افراد درباره بدحسابی شهرداری ارومیه و خروج بازیکنان از این تیم به دلیل مسائل مالی درست نیست.


برای شناسایی نقاط ضعف فرصت است 

مدیر‌عامل باشگاه شهرداری ارومیه درباره صحبت‌های مطرح‌شده مبنی بر نبود بازیکن خوب در ترکیب این تیم بیان می‌کند: ما در تیم خود بازیکن خوب داریم، اما معتقدم نتایج می‌توانست بهتر از این نیز باشد! البته برخی نقاط ضعف در تیم شهرداری ارومیه وجود دارد که رفع این ضعف‌ها الزامی است.

وقاری ادامه می‌دهد: شناسایی نقاط ضعف تیم کار کارشناسی می‌طلبد که اکنون در حال پیگیری این موضوع هستیم تا نقاط ضعفمان اعم از ضعف‌های تاکتیکی، تکنیکی و روحی و روانی را شناسایی کرده و برای رفع آنها برنامه‌‌ریزی کنیم.
وی در پاسخ به سوال همشهری مبنی بر این‌که آیا به نظر خودتان نیز برای شناسایی نقاط ضعف تیم بسیار کند عمل نمی‌کنید، می‌گوید: هنوز 30 بازی در پیش داریم و نباید عجله کرد. در حال حاضر نمی‌شود تصمیم نابجایی گرفت. بی‌شک در ادامه فصل از شدت مشکلات این تیم کاسته خواهد شد و نتیجه می‌گیریم

. مدیرعامل باشگاه شهرداری ارومیه اخبار مبنی بر استعفای خود را تکذیب می‌کند و در تشریح درگیری‌های پیش‌آمده با موسوی در حاشیه بازی تیم شهرداری ارومیه با تیم پیام مشهد، می‌گوید: اخبار منتشرشده مبنی بر ضرب و شتم بازیکن تیم‌ملی والیبال از سوی افرادی در سالن غدیر ارومیه کاملا کذب بوده و این خود موسوی بود که با لگد زدن به مانیتور صدا و سیما و شکستن آن باعث بروز حواشی شد.


شورای حل اختلاف اظهارنظر نکرده است

رئیس شورای شهر ارومیه هم درباره ایرادات شورا مبنی بر تیمداری شهرداری در ورزش‌های حرفه‌ای و قهرمانی می‌گوید: طبق قانون شهرداری‌ها نمی‌توانند به طور حرفه‌ای تیمداری کنند. به همین دلیل است که 8 نفر از اعضای شورای شهر ارومیه با امضای مصوبه خواستار انحلال تیم شهرداری ارومیه شدند، اما این مصوبه از سوی هیات تطبیق رد شد.

«محمدرضا علیزاده امامزاده» ادامه می‌دهد: هیات تطبیق به علت تعیین ردیف بودجه برای تیم والیبال شهرداری ارومیه در بودجه سال 97 شهرداری و شوراها این مصوبه را رد کرد.
وی با بیان این‌که اعضای شورای شهر ارومیه نظر خود را تغییر نداده و همچنان خواستار انحلال تیم والیبال شهرداری ارومیه با حمایت شهرداری هستند، اظهار می‌کند: به علت رد شدن این مصوبه در هیات تطبیق و ثابت‌قدم بودن اعضای شورا در نظر خود، اکنون منتظر نظر شورای حل اختلاف متشکل از «محمدمهدی شهریاری» استاندار، «پیمان آرامون» معاون عمرانی استاندار، «روح‌الله حضرت‌پور» نماینده مردم ارومیه در مجلس، «شهروز برزگر» نماینده مردم سلماس در مجلس و نماینده دادگستری هستیم.

علیزاده امامزاده بیان می‌کند: با وجود این‌که شورای حل اختلاف باید تا 10 روز گذشته نظر خود را مبنی بر انحلال و یا عدم انحلال تیم والیبال شهرداری ارومیه اعلام می‌کرد، تاکنون هیچ اظهارنظری در این زمینه نکرده است. و تا زمان اعلام نظر شورای حل اختلاف، شهرداری ارومیه همچنان به تیمداری ادامه خواهد داد.


ضرورت رفع مشکلات نمایندگان والیبال ارومیه
 
از سال‌های ۱۳۴۵ که به‌مرور ارومیه وارد تیمداری در لیگ برتر والیبال ایران شد، تیم‌های مختلف با نام‌هایی متفاوت به عنوان اسپانسر، حامی باشگاه والیبال ارومیه شدند. از پاس ارومیه تا مقاومت، از سمن‌سو تا آذرپیام، از پگاه ارومیه تا فولاد و نهایتاً شهرداری ارومیه، تعدادی از نام‌هایی بوده‌اند که نماینده ارومیه تاکنون به خود دیده است. در آغاز این تیم، انقلاب ارومیه نامیده می‌شد و تاکنون نام خود را با پشتیبان‌های مالی زیادی تغییر داده است. بهترین دستاورد باشگاه ارومیه، نایب‌قهرمانی سوپرلیگ والیبال ایران در سال 84 با نام پگاه ارومیه بوده ‌است. تیم والیبال مردان شهرداری ارومیه در فصل 93 توانست با جذب 90 درصد بازیکنان بومی به مقام نایب‌قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر والیبال در جام بیست و هشتم دست یابد.
در مرداد سال جاری بود که زمزمه‌های انحلال این تیم از سوی شورای شهر ارومیه شنیده شد و از آن زمان به بعد نگرانی‌های مردم والیبال‌دوست ارومیه آغاز شد. هر چند که حکم شورا برای جلوگیری از تیمداری شهرداری پس از کش‌وقوس‌های فراوان هنوز به تصویب شورای حل اختلاف نرسیده است، اما فرصت‌‌سوزی‌های این تیم به دلیل مشکلات همراه با رقابت‌های لیگ برتر آغاز شده است. انتظار می‌رود که ارومیه به عنوان مهد والیبال کشور مشکلات نمایندگان والیبالش را برای حضوری قدرتمند در ادامه رقابت‌های لیگ برتر رفع کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید