• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 21 آبان 1397
کد مطلب : 37125
+
-

از فروش سیبیل تا مشعل مشتعل!

از فروش سیبیل تا مشعل مشتعل!

سرانجام فینال لیگ قهرمانان به پایان خود رسید و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با حمایت هواداران خود نتوانست از پس نماینده ژاپن بربیاید و به نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا دست یافت. این دیدار با حواشی زیادی همراه بود:

    آمبولانس اختصاصی برای بانوان
در بازی فینال، مسئولان فدراسیون فوتبال برای حضور بانوان تدارک زیادی را انجام داده بودند؛ از سرویس بهداشتی اختصاصی برای بانوان گرفته تا جایگاه اختصاصی برای بانوان هوادار. اما در اتفاقی جالب مسئولان فدراسیون فوتبال تعداد 10دستگاه آمبولانس، 2دستگاه اتوبوس آمبولانس و 10دستگاه موتورلانس برای این بازی درنظر گرفته بودند و با توجه به حضور بانوان، 2دستگاه آمبولانس با تکنیسین‌های خانم ویژه بانوان فراهم کردند.

    تصاویر VIP در اختیار تیم‌های شرق آسیا
مسئولان فدراسیون فوتبال برای زیبا‌تر شدن قسمت ورزشگاه در ورودی VIP ورزشگاه آزادی تصویری از قهرمانان سال‌های گذشته آسیا را قرار داده بودند. جالب اینکه با توجه به اینکه تیم‌های شرق آسیا بیشترین قهرمانی را در تاریخ لیگ قهرمانان به‌خود اختصاص داده‌اند به همین دلیل تصاویر تیم‌های شرقی بسیار زیاد خودنمایی می‌کرد.

    ورزشگاه آزادی 6 ساعت قبل از بازی پر شد
با توجه به اهمیت دیدار فینال لیگ قهرمانان و در شرایطی که اعلام شده بود که فقط هوادارانی که بلیت در اختیار دارند به ورزشگاه راه داده می‌شوند باز هم هواداران پرسپولیس از ترس اینکه نکند اتفاقات بازی السد تکرار شود از 6ساعت قبل خود را به ورزشگاه رساندند و به همین دلیل ورزشگاه آزادی در فاصله 6ساعت به آغاز بازی پر شد تا رکوردی جالب را در تاریخ لیگ قهرمانان به‌خود اختصاص دهد.

    کاشیما برود طبقه دوم
باشگاه پرسپولیس با توجه به اینکه می‌خواست همه ظرفیت طبقه پایین را در اختیار هواداران خود قرار بدهد به همین دلیل هواداران تیم ژاپنی را به طبقه دوم فرستاد و جالب است که با وجود حضور تیم ژاپنی در طبقه دوم باز هم تنها یک جایگاه به هواداران تیم کاشیما‌آنتلرز اختصاص داده شد.

    فروش سیبیل در ورزشگاه
سرمربی پرسپولیس اعلام کرده بود که درصورتی که پرسپولیس قهرمان شود سیبیل خواهد گذاشت. به همین دلیل در روز بازی برخی از هواداران پرسپولیس باتوجه به وعده برانکو مبنی بر گذاشتن سیبیل درصورت قهرمانی، کمپینی ایجاد کردند و اقدام به فروش سیبیل کردند که اتفاقا فروش خوبی هم نصیب آنها شد.

    مشعل ورزشگاه آزادی بالاخره روشن شد
همانطور که مسئولان فدراسیون فوتبال وعده داده بودند بالاخره مشعل ورزشگاه آزادی بعد از سال‌ها روشن شد هرچند که روشن شدن این مشعل خارج از عرف انجام گرفت اما با وجود این اصلا مشخص نشد که این مشعل را چه‌کسی روشن کرد و جالب‌تر اینکه با وجود روشن شدن مشعل به‌خاطر استرس بازی خیلی‌ها متوجه روشن شدن مشعل نشدند.

    سلطان با جام آمد اما زود رفت
همانطور که قبلا وعده داده شده بود در بازی رفت، زیکو با جام قهرمانی لیگ قهرمانان به ورزشگاه آمد، در بازی برگشت هم جام قهرمانی توسط علی پروین حمل شد و روی جایگاه مخصوص قرار داده شد. البته پروین پیش از آغاز مسابقه اعلام کرده بود که درصورتی که پرسپولیس قهرمان نشود ورزشگاه را ترک خواهد کرد و به همین دلیل دقیقه 75و در شرایطی که بازی با نتیجه تساوی دنبال می‌شد ورزشگاه را ترک کرد.

    دروغه!
رئیس فیفا در بازی فینال لیگ قهرمانان مهمان فدراسیون فوتبال ایران بود. هنگامی که رئیس فیفا سراغ جایگاه بانوان را از تاج گرفت رئیس فدراسیون فوتبال جایگاه بانوان را به وی نشان داد که در این لحظه تماشاگران با کنایه فریاد زدند«دروغه دروغه»به همین دلیل تاج مجبور شد تا رئیس فیفا را به کنار جایگاه بانوان ببرد تا نشان دهد دروغ نگفته!

    خواهش برانکو: فعلا شلوغ نکنید
از سوی باشگاه پرسپولیس در بازی فینال تدارک زیادی برای هواداران و تشویق بازیکنان درنظر گرفته شده بود. اما با وجود این در فاصله 2ساعت مانده به آغاز مسابقه از سوی کانون هواداران پرسپولیس از طریق بلندگو اعلام شد که برانکو ایوانکوویچ از تماشاگران درخواست کرده تشویق انجام نشود تا تیم کاشیما و بازیکنانش به جو ورزشگاه عادت نکنند و هواداران با شروع بازی تشویق کنند.

    برانکو اشتباهی سوار اتوبوس کاشیما شد
 سرمربی پرسپولیس بعد از نایب قهرمانی در آسیا پس از خروج از نشست خبری به اشتباه به سمت اتوبوس کاشیما رفت، اما جلوی در و هنگامی که متوجه اشتباه خود شد بلافاصله بازگشت و به سمت رختکن رفت. البته چند تن از خبرنگاران ژاپنی نیز با سرمربی سرخپوشان عکس سلفی گرفتند.

    سگ‌های بمب‌یاب در ورزشگاه!
فینال آسیا مهمان‌های ویژه‌ای داشت؛ از مسئولان بین‌المللی فوتبال جهان گرفته تا چهره‌های سیاسی و ورزشی داخلی کشور، برای دیدن این مسابقه به ورزشگاه آزادی رفتند. به همین منظور مسئولان برای برقراری امنیت جایگاه ویژه، این جایگاه را با سگ‌های بمب‌یاب بازرسی کردند تا نسبت به امنیت آن اطمینان خاطر پیدا کنند.

    100یا 80؟
 گنجایش ورزشگاه آزادی از مدت‌ها قبل با صندلی‌گذاری‌ای که انجام داد از 100هزار نفر به 80هزار نفر کاهش پیدا کرد. این اتفاق باعث شده تا در تمام بازی‌ها با پر شدن احتمالی ورزشگاه 80هزار نفر بتوانند بازی را تماشا کنند. با این حال در بازی فینال لیگ قهرمانان از سوی بلندگوی ورزشگاه در اقدامی عجیب تعداد حاضران در ورزشگاه 100هزار نفر اعلام شد که این موضوع باعث تعجب هواداران شد.

    آبروریزی در ورزشگاه
در پایان بازی السد، مسئولان AFC به پرسپولیس و فدراسیون اعلام کردند که برای برگزاری فینال باید تغییرات اساسی شکل بگیرد. به همین دلیل از سوی وزارت ورزش مبلغی نزدیک به 15میلیارد برای بازسازی ورزشگاه آزادی درنظر گرفته شد تا این ورزشگاه حداقل از نظر ظاهر در وضعیت خوبی قرار بگیرد. اما در نیمه دوم درست در ورودی جایگاه خبرنگاران و VIP و یکی از درهای VIP سقف ورزشگاه شروع به چکه کردن آب کرد که این اتفاق باعث شد تا خبرنگاران و مسئولان خارجی هم با مشکل روبه‌رو شوند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :