• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 7 آبان 1397
کد مطلب : 35826
+
-

در مسیر عشق

عشق به امام حسینع زائران را حتی در هوای بارانی دور هم جمع می‌کند

گزارش
در مسیر عشق

اسرا رماحی|‌ کرمانشاه- خبرنگار:

 عشق اباعبدالله الحسین(ع) کوچک و بزرگ‌ نمی‌شناسد، جاذبه‌ای است از فراخنای تاریخ و تا کرانه‌های زمان این عشق و جاذبه جاودانه خواهد ماند. زوار امام حسین(ع) امسال نیز با همه وجود پای در رکاب نهادند تا خود را به همایش عظیم اربعین حسینی برسانند و لبیک گوی «هل من ناصر ینصرنی» مولایشان شوند.

میلیون‌ها دلداده اباعبدالله الحسین(ع) با پای پیاده، یا حسین گویان، این روزها شمیم خاک پایشان در مسیرهای منتهی به کربلای معلی به مشام می‌رسد. موکب‌های اربعینی ایرانیان و نیز دیگر ملیت‌های جهان آمده‌اند تا خادم زوار آقایشان شوند و برای خدمت‌رسانی به زوار سر از پا نمی‌شناسند. راهی کربلای معلی شدیم تا از نزدیک اخلاص و ارادت خادمین موکب‌های اباعبدالله الحسین(ع) را ببینیم. در بازدید از موکب‌ها جز عشق به خدمت به زوار سالار شهیدان چیزی ندیدیم و به‌حق که اربعین بزرگ‌ترین اجتماع دوستداران اهل بیت(ع) از سراسر جهان است.


ارائه خدمات از سوی زلزله‌زدگان

«حسین قاسمی» از شهرستان سرپل ذهاب خود را به کربلای معلی رسانده و با برپایی موکب مشغول خدمت‌رسانی به زوار است.
وی به همشهری می‌گوید: در این موکب سعی کردیم امکانات رفاهی مختلفی را برای زائران فراهم کنیم و 3 وعده صبحانه، ناهار و شام برای زائران فراهم است. همه این خدمات به نیت شفاعت آقا امام حسین(ع) ارائه می‌شود و رایگان است و از این‌که این سعادت نصیبم شده که به زائران خدمت کنم ازهرچیزی برایم با ارزش‌تر است.

خیل عظیم ایرانیان در سامرا نیز حضور دارند. موکب‌ها در اینجا نیز به زوار خدمت‌رسانی می‌کنند. «حسین ناجی» که در یک موکب پزشکی در شهر سامرا به زوار اباعبدالله خدمت‌رسانی می‌کند، به همشهری می‌گوید: در این موکب یک تیم پزشکی 8 نفره مستقر است و به بیماران خدمات دارویی، پزشکی و بهداشتی به صورت رایگان ارائه می‌شود. 
وی می‌افزاید: فرقی نمی‌کند که بیمار ایرانی باشد یا عراقی و از دیگر کشورها، ما به همه بیماران مراجعه‌کننده سرویس ارائه می‌دهیم.

به شهر کاظمین رفتیم و حقیقتا که شور و شعف در موکب‌های ایرانیان در اینجا موج می‌زند. «جاسم امینی» در موکب خادمین حسین(ع) مشغول خدمت‌رسانی به زائران است، وی ادامه می‌دهد: روزانه بیش از هزار زائر به این موکب رفت‌وآمد می‌کنند و علاوه بر امکان استراحت برای زائران، صبحانه، ناهار و شام نیز برای آنها تدارک دیده‌ایم. همچنین یک غرفه فرهنگی شامل محصولات صوتی، تصویری، کتاب و... با محتوای مذهبی اینجا برپا است و با استقبال زائران مواجه بودیم. 

موکب‌های عراقی و ایرانی از جمله آنها فرزندان روح‌الله، غریب طوس، طفل رضی و... محل اسکان موقت زائران اباعبدالله الحسین(ع) در مسیر نجف به کربلای معلی و بغداد به سامرا و همین طور مرز مهران تا نجف است و حضور ایرانی‌ها و عراقی‌ها و دوستدار اهل بیت و شیعیان دیگر کشورها در این موکب‌ها اتحاد و همبستگی محبان اهل بیت را به جهان نشان می‌دهد. خادمان از همه توان خود برای رفاه حال زائران استفاده می‌کنند. کفش‌های زوار را واکس می‌زنند و گرد و غبار راه را از آن پاک می‌کنند. پاهایشان را شست‌وشو می‌دهند و در صورت نیاز مرهم می‌گذارند و ماساژ می‌دهند. 

 مرزهای کرمانشاه امسال نیز به روی زوار بازگشایی نشد اما محورهای این استان محل تردد و عبور زائران به سمت مهران است، نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمانشاه اقدام به برپایی موکب خادمیاران رضوی در ایستگاه راه‌آهن کرده است و تا بعد از اربعین حسینی برای خدمت‌رسانی به زوار برپاست.


فضا برای اسکان موقت زائران 

«حسن موحد» مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمانشاه به همشهری می‌گوید: در این موکب فضا برای اسکان موقت زائران فراهم شده و برای زائران غذا و امکانات پذیرایی تهیه می‌شود و همه سعی ما بر این است که شرایط خوبی برای خدمت‌رسانی به زوار فراهم کنیم.
این روزها البته بارش شدید باران مانع سفر زوار اربعین نشد و عشق به امام حسین(ع) زائران را حتی در هوای بارانی دور هم جمع می‌کند. سرهنگ «محمد حیدری» فرمانده پلیس‌راه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری خواستار توجه جدی رانندگان به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در محورهای منتهی به مرز می‌شود و می‌گوید: ماموران پلیس‌راه در مسیرهای حرکت زوار مستقرند.

وی می‌افزاید: با وجود هوای بارانی اما محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه روان و کمی نیمه‌سنگین است و 130 تیم محسوس و نامحسوس کنترل جاده‌های استان را بر عهده دارند. حیدری ادامه می‌دهد: توصیه ما این است که رانندگان از سالم بودن وسیله نقلیه خود مطمئن شوند و بعد حرکت کنند. در طول مسیر نیز با آمادگی کامل رانندگی کنند و از رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی پرهیز کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید