• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 1 آبان 1397
کد مطلب : 35104
+
-

داروهای سرطان خاصیت کنترلی پیدا کرده‌اند

مرکز تحقیقات سرطان محک تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود.
مدیرعامل مؤسسه خیریه محک با اعلام این خبر گفت: محک امسال درخواست خود را برای تشکیل مرکز تحقیقات به‌طور رسمی به وزارت بهداشت داده است. پروانه فعالیت مرکز تحقیقات در حال صدور است و تا پایان امسال افتتاح می‌شود.
آراسب احمدیان گفت: ۲۲درصد کودکان سرطانی تحت حمایت این مؤسسه طی سال‌های اخیر بهبود پیدا کرده و متأسفانه ۲۰درصدشان فوت کردند و ۵۸درصد آنها هم‌اکنون تحت درمان هستند. علم پزشکی در ایران به حدی پیشرفت کرده که داروها خاصیت کنترلی پیدا کرده‌اند.
وی گفت: 3 هزار بیمار در بیمارستان محک تحت درمان هستند و خدماتی که به آنها ارائه می‌شود رایگان است. کسب مقام اول در استانداردهای درمان توسط محک به‌راحتی به‌دست نیامده است.

 در سال بیست‌وهفتم فعالیت‌های محک قرار داریم و در این 27سال محک توسط کارکنان و داوطلبان اداره شده است. محک در 39 بیمارستان و در 10 استان مددکار داوطلب دارد. بیمارستان محک در سال 1386مجوز گرفت و هم اکنون 3 هزار بیمار در محک تحت درمان هستند.
احمدیان درخصوص هزینه‌های مؤسسه گفت: مؤسسه محک 34درصد هزینه‌های خود را در بخش حمایتی و در 39بیمارستان و 35درصد هزینه‌های خود را در بیمارستان‌های فوق‌تخصصی صرف می‌کند. بیمارستان محک با ظرفیت 100تخت در مقابل 500 تخت سرطان اطفال در ایران، 20درصد حجم درمان کودکان در ایران را برعهده دارد. هم‌اکنون 5درصد هزینه‌ها در حوزه تحقیقات مصرف می‌شود. (همشهری)

این خبر را به اشتراک بگذارید