• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 21 مهر 1397
کد مطلب : 33880
+
-

تبلت‌ها می‌توانند لپ‌تاپ باشند؟

گوگل وارد یک رینگ خونین شده و در کنار اپل و مایکروسافت مدعی شده تبلتی ساخته که می‌تواند جایگزین لپ‌تاپ باشد

تبلت‌ها می‌توانند لپ‌تاپ باشند؟

چند سالی است که رقبای دنیای فناوری در تلاشی سخت برای جایگزین کردن تبلت‌ها به جای لپ‌تاپ هستند. خیلی‌ها گفته‌اند که لپ‌تاپ‌ها با پیشرفت‌های فناوری دیگر عمرشان به سر رسیده و شاید دیگر نیازی به آنها نباشد. گوگل هم به‌تازگی نشان داده که قصد دارد راه مشابهی را در این نبرد برود. گوگل در مراسم ۹ اکتبر خود علاوه بر معرفی گوشی‌های پیکسل ۳ و همینطور بلندگوی هوشمند هوم‌هاب بیشتر هیجان و وقت خود را برای معرفی تبلتی جدید گذاشت. واقعیت این است که گوشی‌های جدید گوگل یعنی پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال برای کاربران خیلی هیجان‌انگیز نبوده‌اند. شاید گوگل خودش هم این مسئله را می‌دانست و بیشتر نیرویش را روی معرفی تبلت هیبریدی پیکسل اسلیت گذاشته بود. مقام‌های گوگل مثل شرکت‌های دیگری ازجمله مایکروسافت و اپل می‌گویند این تبلت می‌تواند جایگزین لپ‌تاپ‌ها شود و کارهای مدنظر کاربران را خیلی فرز انجام دهد.

کروم به جای اندروید

به گزارش همشهری، مهم‌ترین مشخصه تبلت جدید استفاده از سیستم عامل کروم به جای اندروید است. این مسئله نشان داده که خود گوگل هم به این نتیجه رسیده که اندروید روی تبلت نمی‌تواند پاسخگوی نیاز کاربران باشد و به‌طورکامل آن را کنار گذاشته است. هدف اصلی گوگل هم مشخص است؛ نبرد با تبلت‌های مشهور یعنی سرفیس پرو مایکروسافت و آیپدپرو اپل!
پیکسل اسلیت یک دستگاه دوکاره یا هیبریدی است. این گجت‌ها هر روز بیشتر می‌شوند و نشان داده‌اند که آینده بازار را در دست دارند؛ لپ‌تاپ‌هایی که می‌توانند تبلت باشند و تبلت‌هایی که می‌توانند به لپ‌تاپ تبدیل شوند. در گوگل اسلیت هم کاربر می‌تواند مثل آیپدپرو یا سرفیس با اتصال تبلت به یک کیبورد فیزیکی آن را به یک لپ‌تاپ تبدیل کرده و سرعت تایپ خود را به نوعی افزایش دهد.

رینگ خونین

در میان این بحبوحه موبایل‌ها قصد دارند تبدیل به تبلت شوند. هر روز تعداد گوشی‌های با صفحه بزرگ‌تر بیشتر می‌شود و گروهی می‌گویند آنها دارند تبلت‌ها را از دور خارج می‌کنند. هر دو گوشی گوگل پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال صفحه ‌نمایش‌هایی بزرگ‌تر نسبت به مدل‌های سال گذشته دارند. گوشی پیکسل ۳ ایکس‌ال صفحه‌نمایشی ۶.۳ اینچی دارد. آمارها هم نشان می‌دهد عرضه تبلت از 2017تاکنون بیشتر از 13.5درصد کاهش داشته است.
براساس آمار مؤسسه IDC عرضه تبلت برای پانزدهمین فصل متوالی کاهش را تجربه کرده است. در مجموع تعداد 33میلیون تبلت از سوی همه سازندگان راهی بازار جهانی در فصل سوم سال ۲۰۱۷ شد که 5 میلیون کمتر از فصل دوم همین سال است.
در مقابل تبلت‌ها هم تلاش دارند تبدیل به لپ‌تاپ کاربران شوند؛ هر چند تبلت‌های پیشرفته این روزها می‌توانند با پیشرفت و تنوع اپ‌های مختلف کارهای عمومی کاربران مثل وبگردی یا تایپ را انجام دهند اما هنوز هم برای کارهای حرفه‌ای ناکارآمد هستند. درواقع بسیاری از اپ‌های این تبلت‌ها نسخه خلاصه از برنامه‌هایی که روی لپ‌تاپ اجرا می‌شوند به‌حساب می‌‌آیند. سرفیس‌پرو تلاش کرد که این مشکل را با استفاده از ویندوز حل کند اما در مقابل باز هم نتوانست آن تبلت خوش‌تراش و سبک را تحویل دهد؛ هر چند همه شرکت‌های فناوری در حال تلاش هستند اما کاربران همچنان میان موبایل، تبلت و لپ‌تاپ سردرگم باقی مانده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید