• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 11 مهر 1397
کد مطلب : 32788
+
-

تحقیق دولت انگلیس درباره تخلف تلویزیون ایران اینترنشنال

اروپا
تحقیق دولت انگلیس درباره تخلف تلویزیون ایران اینترنشنال

 آفکام، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌ای انگلیس، در پی گفت‌وگوی شبکه ایران اینترنشنال با سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه، درباره این شبکه جنجالی تحقیق خواهد کرد.

به گزارش گاردین، یکی از سخنگویان آفکام گفته است که آنها درباره اینکه آیا گفت‌وگو با سخنگوی این گروه تروریستی بعد از حمله تروریستی اهواز نقض قوانین بوده است، تحقیق خواهند کرد. ایران اینترنشنال در کنار شبکه من‌وتو و بی‌بی‌سی‌ فارسی، یکی از 3 شبکه تلویزیونی فارسی‌زبانی هستند که از لندن برای مخاطبان فارسی‌زبان برنامه تولید می‌کنند. به گزارش گاردین، این شبکه، به کارمندان خود حقوق‌هایی بسیار بالا پرداخت می‌کند. این شبکه، رویکردی کاملا ضد‌حکومت ایران دارد و زیرنظر شرکتی به نام گلوبال مدیا سرکیولیتینگ فعالیت می‌کند. برخی مدیران این شبکه، سابقه همکاری با مدیران ارشد رسانه‌ای دولت عربستان سعودی را هم دارند. یک منبع که سابقه همکاری با محمد‌بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی را دارد، به گاردین گفته است که بودجه این تلویزیون، ‌که نزدیک به 250میلیون دلار (192میلیون پوند) است، ‌مستقیما از خاندان سلطنتی عربستان تامین می‌شود.

از دیگر سو، من‌وتو که به سلطنت‌طلبان ایران نزدیک است، مشخص هم نمی‌کند که بودجه‌اش چطور تامین می‌شود. براساس آخرین برآوردها، این شبکه در سال‌های 2016 و 2017میلادی 33میلیون پوند ضرر داشته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید