• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 5 مهر 1397
کد مطلب : 31976
+
-

جنگ جهانی سوم

جنگ جهانی سوم

هفته هشتم از بازی‌های لیگ برتر ایران با داربی بزرگان تهران آغاز می‌شود. امروز (پنجشنبه) راس ساعت18:30پرسپولیس و استقلال به‌عبارتی داربی شماره88و به‌عبارت دیگر جدال شماره89خود را در تاریخ داربی‌ها آغاز می‌کنند. این سومین مصاف برانکو و شفر در این میدان است و هر دو مربی از دو جدال قبلی یک برد و یک باخت، یک گل زده و یک گل خورده دارند.




شاید همین تساوی در تمامی آیتم‌ها جدال دو مرد آلمانی و کروات را دیدنی‌تر و حساس‌تر کرده است. شرایط دو تیم در جدول رده‌بندی - درست مثل بازی رفت سال گذشته- از برتری بی‌چون‌وچرای پرسپولیس حکایت می‌کند. قرمزها از 7بازی گذشته 4برد دارند و این در حالی است که استقلال فقط یک برد به‌دست آورده و در نیمه پایین جدول قرار دارد. اگر به عملکرد فنی بازیکنان دو تیم نگاه کنیم، براساس اعداد و نمرات سایت متریکا، هیچ‌یک از دو تیم بازیکنی در جمع 11بازیکن برتر لیگ ندارند! بهترین بازیکن سرخابی‌ها طی هفته‌های گذشته سیدجلال حسینی بوده که با 7.23امتیاز در رتبه سیزدهم قرار دارد. دو نفر بعدی هم احمد نوراللهی و بشار رسن هستند که هر دو پرسپولیسی‌اند.

بعد از این 3نفر فرشید باقری با امتیاز7.10دیده می‌شود که بهترین بازیکن استقلال از ابتدای لیگ تا‌کنون بوده است. به این ترتیب برتری نفری متعلق به پرسپولیسی‌هاست. برخلاف آمارهای انفرادی، در آمارهای تیمی تقریبا دو تیم برابرند و در بسیاری از آیتم‌ها اعداد مشابهی را در ستون دو تیم می‌بینیم. البته منهای «شوت‌ها» که برتری محسوس پرسپولیس را نسبت به استقلال نشان می‌دهد. پرسپولیس در هر بازی 13.7شوت زده و استقلال فقط 9.5شوت. ضمن اینکه قرمزها در هر بازی 6شوت متحمل شده‌اند و آبی‌ها کمی بیشتر یعنی 7.8شوت. آیا همین آمارها حکم به برتری پرسپولیس می‌دهند؟

این خبر را به اشتراک بگذارید