• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 2 مهر 1397
کد مطلب : 31482
+
-

کمبودپوشک و مشکلات مددجویان

مهتاب مظفری سوادکوهی|‌ساری-خبرنگار:

بعد از افزایش بی‌رویه قیمت کالاها و هزینه‌های معیشتی مردم، این بار نوبت به گرانی عجیب و غریب پوشک رسید. پوشک بچه و ایزی‌لایف مورد مصرف بزرگسالان از جمله کالاهایی است که در زندگی امروز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و بعد از سال‌ها فرهنگ‌سازی و دور انداختن کهنه و پارچه‌های مستعمل و غیر بهداشتی حذف این کالای ضروری از زندگی مردم غیر ممکن به نظر می‌رسد. 
به این مقوله باید جمعیت معلولان ضایعه نخاعی یا معلولان جسمی، حرکتی و بیماران و سالمندان بستر‌خواب را نیز افزود که به دلایل بهداشتی و پزشکی از جمله مصرف‌کنندگان مستمر این کالای کمیاب و گران هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قائمشهر در این رابطه به همشهری گفت: شهرستان قائمشهر بیش از 4500 معلول اعم از ذهنی و جسمی، حرکتی دارد که تعداد زیادی از آنها در شرایط ایزوله و فلج کامل به سر می‌برند.
«علی محمدی فیروزجایی» با بیان این‌که حدود 95 معلول ضایعه نخاعی و بیش از 50 بیمار بسترخواب تحت پوشش اداره بهزیستی قائمشهر هستند، افزود: با توجه به شرایط کنونی و کمبود پوشک و ایزی‌لایف، خانواده‌های دارای فرزند معلول و بیمار بسترخواب قادر به تهیه و پرداخت قیمت گزاف این کالاهای اساسی نیستند.
وی با تاکید بر این‌که اعتبارات سازمان بهزیستی پاسخگوی نیاز جامعه هدف نیست، اظهار کرد: سازمان بهزیستی برای برون‌رفت از این بحران اقدام به تجمیع و خرید مستقیم کالاهای مورد نظر از کارخانه‌های تولیدکننده کرده که به بهانه افزایش نرخ مواد اولیه و هزینه‌های تمام‌شده کالای خود را به چند برابر قیمت سابق می‌فروشند. 

امیدواریم با کاهش هزینه‌های خرید بتوانیم بسته‌های بیشتری تهیه کرده و در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار دهیم.
این مسئول همچنین یادآور شد: بیشترین مراجعه در روزهای ملاقات عمومی، اعلام نیاز برای تهیه پوشک معلولان و سالمندان و بیماران بسترخواب است. این مسأله در خانواده‌هایی که بیش از یک معلول ضایعه نخاعی دارند، حادتر است.
محمدی فیروزجایی ضمن درخواست کمک و یاری از نیکوکاران و رابطان میان بهزیستی و جامعه هدف، بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی سازمان بهزیستی را اعتماد مردم عنوان کرد و افزود: هرچند که در این شرایط سخت اقتصادی نیکوکاران و سرمایه‌گذاران اقتصادی هم حال و روز خوشی ندارند و تحت فشار هستند، اما از آنها می‌خواهیم که در این زمینه ما را یاری کنند. چون امروز مهم‌ترین اولویت ما، تهیه و توزیع پوشک میان خانواده‌های نیازمند است. در بحران‌های اقتصادی بیشترین آسیب به دهک‌های پایین جامعه وارد می‌شود که جامعه هدف بهزیستی نیز از آن جمله است.

این خبر را به اشتراک بگذارید