• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 25 مرداد 1397
کد مطلب : 27274
+
-

زایمان پرماجرا در ال90

داخلی
زایمان پرماجرا در ال90

زن جوان که دچار درد زایمان شده بود، فکرش را هم نمی‌کرد که فرزندش را با کمک امدادگر اورژانس در خودروی ال90 به دنیا بیاورد.

به گزارش همشهری، ساعت۲۱:۵۰ سه‌شنبه به مرکز اورژانس تهران خبر رسید که زن جوانی ساکن حوالی میدان فردوسی دچار درد زایمان شده و شرایط سختی دارد. همان موقع بود که یکی از امدادگران موتوری (موتورلانس) راهی محل حادثه شد. امدادگر جوان خیلی زود خودش را به زن جوان رساند و تلاش کرد به وی کمک کند اما فرصت چندانی تا زایمان باقی نمانده بود. وی که محمد بیدخوری نام دارد به همشهری می‌گوید: «وقتی به زن جوان رسیدم چند نفر از اعضای خانواده‌اش او را سوار خودروی ال90 کرده و می‌خواستند به بیمارستان منتقل کنند اما فرصت زیادی باقی نمانده و او در حال زایمان بود. او 40سال داشت و زایمان دومش بود.» لحظات سخت و دشواری بود و امدادگر جوان تلاش کرد از آموخته‌هایش برای نجات زن جوان و فرزندش استفاده کند. او می‌گوید: «بلافاصله ست زایمان را از موتور خارج کردم. زن روی صندلی عقب خودرو بود. خانواده‌اش دورش را گرفته بودند.

درست در همین لحظات بود که فرزندش که پسر است به دنیا آمد. من بند ناف را بریدم و کارهای اولیه را انجام دادم، در ادامه همکارانم با آمبولانس رسیدند و درحالی‌که هم مادر و هم نوزاد در شرایط خوبی بودند آنها را به بیمارستان منتقل کردند.»  با اینکه این امدادگر در مدت 7سال خدمتش در اورژانس تجربه ماموریت‌های سخت زیادی را دارد اما این نخستین تجربه اش در زایمان بود.:«بارها با بیماران سخت قلبی و تصادفی روبه‌رو شده بودم اما این نخستین مرتبه‌ای بود که زایمان انجام دادم. قبلا این کار را در کارگاه‌های آموزشی تجربه کرده بودم اما در ماموریت واقعی نخستین تجربه‌ام بود. حدود 7دقیقه طول کشید تا به زن باردار رسیدم. آنجا تاریک بود و من چند مرتبه از جلوی آنها رد شده بودم اما همراهانش فکر کرده بودند من پلیس هستم و جلو نیامده بودند. با وجود این، این ماموریت هم به خیر گذشت.»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :