• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 25 تیر 1397
کد مطلب : 23253
+
-

خبرسازان

  کمال تبریزی ؛ پیش به سوی رکورد شکنی در گیشه



پرکارترین کارگردان سینمای ایران که تقریبا همیشه مشغول فیلمبرداری یا در تدارک اثری تازه است، درحالی که یک سریال و یک فیلم سینمایی بلاتکلیف دارد، فیلم تازه‌اش را با سروصدای فراوان و انبوهی از حاشیه‌ها درباره هزینه‌های بالای تولیدش، جلوی  دوربین برد. از «ما همه با هم هستیم» کار تازه کمال تبریزی به عنوان پرهزینه‌ترین فیلم بخش خصوصی در این سال‌ها نام برده شده. پربازیگر بودن فیلم و شایعه دستمزدهای بالا برای نقش‌های کوتاه واکنش‌های زیادی میان اهالی سینما در پی داشته است. حالا همه منتظر اکران فیلم تازه تبریزی هستند. فیلمی با حضور مهران مدیری، محمدرضا گلزار، لیلا حاتمی، جواد عزتی، پژمان جمشیدی، ویشکا آسایش، هانیه توسلی، مانی حقیقی، مهران غفوریان، حسن معجونی و... قطعا برای فتح گیشه و ثبت رکوردی تازه خواهد آمد. 

  محمدحسین مهدویان؛ بازگشت به دهه 60




نمایش« ایستاده در غبار» در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر گرچه تا حدودی تحت تاثیر فیلم انفجاری «ابد و یک روز» قرار گرفت، ولی منتقدان نام محمدحسین مهدویان را به‌عنوان استعدادی تازه به خاطر سپردند. یک سال بعد مهدویان جوان با «ماجرای نیمروز» همه را غافلگیر کرد. بعد از تریلر سیاسی درخشانی چون ماجرای نیمروز، «لاتاری» نشان از عزم جدی مهدویان برای گسترش مخاطبان داشت. ترکیب ایدئولوژیک «قیصر»، «فریاد زیر آب» و «آژانس شیشه‌ای» گرچه رضایت منتقدان را به همراه نداشت ولی تماشاگر را به‌خوبی با خود همراه کرد. حالا نوبت به «ماجرای نیمروز2» رسیده که قرار است بخش دیگری از تاریخ پرالتهاب دهه60 را روایت کند. شاید بازگشت به دهه 60 بتواند مهدویان را بار دیگر به فیلمساز محبوب منتقدان تبدیل کند.


 فریدون جیرانی؛ همچنان در مسیر جنایت و مکافات




فریدون جیرانی پس از سال‌های طولانی حضور در سینمای بدنه، در فیلم «خفگی» دغدغه تولید استاندارد در دل سینمای جریان اصلی را با گرایش به سینمایی غیرمتعارف پیوند داد. روایت داستان در فضایی بی‌زمان و مکان، فیلمبرداری سیاه و سفید و فضاسازی و سبک بصری خارق عادت تماشاگر فیلم ایرانی در خفگی به اقبال تماشاگران و ستایش منتقدان انجامید. حالا« آشفتگی» با روایت قصه‌ای از عشق و جنایت آماده نمایش می‌شود. در« آشفتگی» به جای نوید محمدزاده و الناز شاکردوست که ستارگان خفگی بودند، بهرام رادان و مهناز افشار حضور یافته‌اند. به گفته جیرانی آشفتگی به جشنواره فجر نمی‌رود و در اولین فرصت مناسب اکران عمومی خواهد شد. ساخت یک فیلم سینمایی و شاید کارگردانی سریالی برای شبکه نمایش خانگی، برنامه آینده جیرانی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید