• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 4 دی 1396
کد مطلب : 2173
+
-

فوت و فن

بهترین افزونه‌های دانلود برای کروم

افزونه‌های موجود برای مرورگرها دیگر از کمک‌های کوچک گذشته‌اند و تبدیل به ابزارهای مهم شده‌اند. دانلود با سرعت حداکثری و مدیریت فایل‌های دانلود‌شده اهمیت بالایی دارند و به همین‌خاطر افزونه‌های مختلف برای مرورگر محبوب گوگل‌کروم قابل استفاده هستند.  

Chrono Download Manager

برترین افزونه مدیریت دانلود را باید با اختلاف فاحش Chrono دانست. این ابزار قدرمند کارایی بسیار بالایی برای دانلود با سرعت بالا و اتصال چندگانه دارد و با بخش مدیریتی خود، دسترس به فایل‌ها را راحت می‌کند. ابزارهای بسیار کارآمدی برای دانلود دسته‌ای عکس‌ها، ویدئوها و فایل‌های صوتی موجود در صفحات در اختیار دارد و به شما برای دانلود محتویات صفحات وب کمک می‌کند. با نصب این افزونه جدا از بی‌نیاز شدن نسبت به بسیاری از امکانات برنامه‌های مدیریت دانلود ویندوزی، امکانات بسیار بیشتری نیز روی مرورگر خواهید داشت.

 

Turbo Download Manager این افزونه شباهت زیادی به Chrono دارد، با این تفاوت که امکانات دانلود فایل از صفحات وب را در خود نمی‌بیند. البته همین تغییر باعث شده که اجرای آن بسیار سبک‌تر از Chrono باشد و برای دستگاه‌های ضعیف‌تر نیز کارآمد ظاهر شود. امکان اتصال چندگانه برای دانلود سریع‌تر، دانلود ویدئو از سایت‌های ویدئویی و عملکرد عالی هنگام دانلود فایل‌های حجیم از مهم‌ترین امکانات این برنامه به شمار می‌رود. اما با این حال سعی دوباره برای دانلود فایل‌های خراب در بازه‌های زمانی متفاوت ازجمله مشخصه‌های خاص Turbo محسوب می‌شود.

 

Flash Video Downloader در گذشته تنها افزونه‌های مخصوص نرم‌افزارهایی همچون IDM بودند که به شما اجازه دانلود فایل‌های ویدئویی درون صفحات را می‌دادند اما هم‌اکنون شما این کار را به راحتی می‌توانید با افزونه  Flash Video Downloader انجام دهید. این ابزار تقریبا برای تمام سایت‌های ویدئویی به درستی کار می‌کند و امکان دانلود با کیفیت‌های موجود را نیز به شما خواهد داد؛ علاوه بر‌این با توجه به محیط مخصوص خود برای نمایش فایل‌های دانلود‌شده، دسترسی شما به آن فایل‌ها را نیز ساده می‌کند.

 

FBDown Video Downloader عملکرد این برنامه تقریبا در تمامی موارد شبیه به Flash Video Downloader است، تنها موضوع مهم این است که این افزونه تمرکز بیشتری برای شبکه‌های اجتماعی معروف دارد و به شما امکان دانلود با فرمت‌ها و کیفیت‌های مختلف را می‌دهد و امکان ذخیره به‌صورت فایل صوتی را نیز فراهم کرده است. درنظر داشته باشید که برخلاف اسم FBDown، این افزونه به هیچ وجه تنها مختص فیس‌بوک نبوده و روی اکثر محتواهای ویدئویی به خوبی کار خواهد کرد.

 

Social Video Downloader  خیلی وقت‌ها کاربران علاقه دارند که فیلم‌های حساب‌های عمومی شبکه‌های اجتماعی ازجمله اینستاگرام را ذخیره کنند و برای آینده داشته باشند. برنامه‌هایی نظیر Social Video Downloader برای حل این مشکل پدید آمده‌اند و با افزودن آنها به مرورگر کروم به راحتی می‌توانید محتوای این دست شبکه‌ها را دانلود کنید. از این برنامه می‌توان برای دانلود فیلم، عکس و حتی موسیقی‌های سایت‌هایی همچون ساندکلاد استفاده کرد.

 

نحوه نصب افزونه‌ها در کروم برای این کار کافی است به آدرس chrome.google.com/webstore/ رفته و اسم افزونه مورد نظر خود را جست‌وجو کنید. هنگام اعلام نتایج، گزینه Extensions را انتخاب کنید تا تنها افزونه‌ها به شما نمایش داده شوند. حالا روی Add to chrome کلیک کنید تا صفحه اصلی افزونه باز شود و سپس دوباره روی Add کلیک کنید. پیغامی ظاهر خواهد شد که باید آن را تأیید کنید تا افزونه به مرورگر شما اضافه شود. حالا می‌توانید از آن استفاده کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید