• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 5 تیر 1397
کد مطلب : 21075
+
-

اشتباهات غیرخلاقانه!

اگر شما ذاتا خلاق هستید یا علاقه‌مندید که ایده‌های جدید را به سرعت اجرایی کنید بهتر است از انجام این اشتباهات که خلاقیت شما را سرکوب می‌کنند، فاصله بگیرید:

 فراموش کردن علایق و احساسات
اگر به کاری علاقه دارید آن را از همین امروز انجام دهید. حتی اگر وقت کافی ندارید، می‌توانید زمان خواب صبح را کاهش دهید و از زمان اضافی برای خلاقیت در حوزه مورد علاقه استفاده کنید.

  مثبت فکر کنید
برای انجام هر کار برای خودتان یک مشوق ایجاد کنید؛ مثلا برای جارو کردن خانه، رسیدگی به باغچه یا خرید هفتگی برای خودتان یک هدیه کوچک درنظر بگیرید تا هر وقت هنگام انجام کار افکار منفی سراغتان آمد، فقط به جایزه فکر کنید.روانشناسان معتقدند حفظ نگرش مثبت به کارهای روزمره و تمرکز به‌خود وظایف در شناخت حلقه گمشده یعنی لذت، تأثیر بسزایی دارد. پس درصورت پیروی از این روش به‌مرور از انجام کارهای روزمره لذت خواهید برد.

  وقت گذراندن با دوستان بی‌انگیزه
کسانی که دائما در مورد زندگی نگرش منفی دارند و همیشه افکار منفی‌شان را با شما در میان می‌گذارند، توانایی خاصی برای کشتن حس خلاقیت شما دارند؛ بنابراین سریعا از این افراد فاصله بگیرید و اگر نمی‌توانید برای همیشه آنها را کنار بگذارید، بهتر است با خود تمرین کنید که هرگز غرق در افکار منفی آنها نشوید.

 شکایت از وضع سلامتی و زندگی
تلاش برای زنده نگه‌داشتن انگیزه‌های درونی درحالی‌که شما از وضع سلامت مطلوبی برخوردار نیستید و همیشه غذای بیرون مصرف می‌کنید یا همواره با همسر خود مجادله دارید، تقریبا غیرممکن است؛بنابراین تنها راه ممکن تغییر زندگی به سمت مسیر سلامتی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :