• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 30 آذر 1396
کد مطلب : 1811
+
-

گفت‌وگوی رو در روی وزیر علوم با دانشجوی ستاره‌دار و معترض

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص وضعیت 2دانشجوی ستاره داری که مقابل وزارت علوم چند روزی است تحصن کرده‌و خواستار رسیدگی به وضعیتشان هستند به همشهری گفت: نامه درخواست رسیدگی از آنها را شخصا گرفته و دستور پیگیری و رسیدگی داده‌ام.

منصور غلامی توضیح داد: مشکل یکی[مجید دری] مربوط به 10سال پیش است که براساس رأی کمیته انضباطی از دانشگاه اخراج شده که مقرر شد پرونده وی بررسی و رسیدگی شود. وی درباره دانشجوی دیگر نیز اینگونه توضیح داد: مشکل این دانشجو مربوط به امسال است.ظاهرا وی در گزینش رد شده که دستور بررسی و رسیدگی به این پرونده نیز داده شده‌است. البته این دانشجو امروز حضور نداشت ولی دستور رسیدگی به پرونده او نیز صادر شد.

پس از تحصن 2دانشجوی ستاره‌دار مقابل وزارت علوم، برخی رسانه‌ها نوشتند که این دانشجویان از سال 86از تحصیل محروم شده‌اند که اینگونه نیست. آنطور که وزیر علوم به همشهری توضیح داد، مشکل مجید دری مربوط به 10سال پیش می‌شود. همچنین مشکل مهدیه گلرو مربوط به امسال است که در بخش گزینش رد شده‌است. در چند روز اخیر رئیس‌جمهور و وزیر علوم درباره حل مشکل دانشجویان ستاره‌دار تأکیده کرده‌اند.

البته باوجود این صحبت‌ها و تأکیدات، رئیس کمیسیون آموزش مجلس روز گذشته به تسنیم گفت: مطالب مطرح ‌شده توسط برخی جریانات با عنوان دانشجوی ستاره‌دار کاملاً کذب است، اصل قرارگیری ستاره مقابل اسم فرد در کارنامه آزمون کارشناسی ارشد به‌معنای وجود نواقص در پرونده اعم از کمبود مدارک و... است و به‌هیچ عنوان بحثی با عنوان ممنوعیت تحصیل دانشجو مطرح نبوده و نیست.

محمدمهدی زاهدی درخصوص مطرح شدن بحث دانشجویان ستاره‌دار توسط رئیس‌جمهور گفت: مطرح ‌شدن این بحث توسط رئیس‌جمهور ناشی از بی‌اطلاعی ایشان از این موضوع است، این ستاره به هیچ وجه مشکلی نیست که بخواهیم ‌ حل وفصل کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید