• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 1 خرداد 1397
کد مطلب : 17165
+
-

رستوران‌های عرضه‌کننده فست فود، اصلی‌ترین خریداران قارچ هستند

مشکلی نداریم

مشکلی نداریم


تقریبا در اکثر غذاهایی که در رستوران‌های‌ فست‌فود عرضه می‌شوند قارچ هم حضور دارد. از انواع پیتزا گرفته تا خود قارچ سوخاری و این باعث شده دارندگان این رستوران‌ها به اصلی‌ترین خریداران قارچ تبدیل شوند. برای اینکه ببینیم آیا در هفته اخیر مشکلی برای این صنف ایجاد شده با چند واحد صنفی گفت‌وگو کردیم اما اکثر آنها اعلام کردند اتفاقی برای کسب و کارشان نیفتاده و اوضاع عادی است.


مسئول یک رستوران معروف در شمال تهران که از ماجرای قارچ‌های سمی باخبر بود گفت. قارچ مورد نیاز این رستوران همواره از یک شرکت خاص به دستشان می‌رسد و از کیفیت بالایی برخوردار است. برای همین نگرانی بابت قارچ‌ها ندارند و البته مشتریان هم تا‌کنون مسئله‌ای در این‌باره مطرح نکرده‌اند. یک رستوران دیگر در تهران اما کلا از ماجرا بی‌خبر بود و وقتی با پرسش ما مواجه شد گفت: تازه الان موضوع را فهمیده است. مسئول این رستوران هم نظر فرد قبلی را درباره نگرانی نداشتن مشتریان تأیید کرد.

برای آنکه ببینیم در شهرهای دیگر کشور اوضاع به چه صورت است با یکی از رستوران‌های فست فود در کرمانشاه هم صحبت کردیم. شهری که تا‌کنون با 7مورد، بالاترین آمار فوتی‌های مربوط به مصرف قارچ‌های سمی را داشته و ظاهرا همه‌‌چیز زیر سر قارچ‌های کوهی این منطقه است. مسئول این رستوران گفت: نگرانی بابت قارچ میان مشتریان و در سطح شهر وجود ندارد و مصرف آن مثل گذشته است. این رستوران هم قارچ‌های خود را از شرکتی تامین می‌کرد که پروانه‌های سلامت دارد و تا‌کنون مورد خلافی از آن گزارش نشده است.

با این اوضاع به‌نظر می‌رسد مصرف قارچ در رستوران‌ها برای مردم یک امر بی‌خطر به‌حساب می‌آید و این خرید قارچ‌های فله است که فعلا تعطیل شده است. البته خبرهایی هم از انباشت بسته‌های قارچ در فروشگاه‌های بزرگ به گوش می‌رسد که شاید مقطعی باشد و تا چند روز دیگر اوضاع به حالت قبل برگردد.

این خبر را به اشتراک بگذارید