• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 22 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15721
+
-

فرهادی: ترجیح می‌دهم در ایران فیلم بسازم

گپ
فرهادی: ترجیح می‌دهم در ایران فیلم بسازم

اصغر فرهادی کارگردان برنده ۲ جایزه اسکار، خروج ترامپ از برجام را تنها به‌دلیل مخالفت با اوباما دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهادی در گفت‌وگو با واشنگتن پست گفت: «شاید در ایران مخالفانی داشته باشم اما نمی‌توانم این لغو توافقنامه را بپذیرم. خیلی‌ها برای این توافقنامه کار کردند.

این فقط به دولت ایران مرتبط نیست، درباره مردم ایران است، آنها در فشار هستند. چند سال پیش وقتی من به نقاط مختلف سفر می‌کردم، مادری به رسانه‌ها گفت که فرزندش نیاز به دارو دارد. این مشکل برای تحریم‌ها ایجاد شده بود که بچه‌ها بدون دارو مانده بودند. بهانه‌ای برای خروج از این توافقنامه وجود ندارد جز اینکه بگوییم می‌خواهند هر کاری مخالف با کارهای اوباما انجام دهند.»

فرهادی همچنین در این‌باره صحبت کرد که با ساخت فیلم در فرانسه و اسپانیا دوست ندارد به‌عنوان فیلمسازی جهانگرد شناخته شود که در کشورهای مختلف فیلم می‌سازد: « من ترجیح می‌دهم در کشور خودم بمانم و آنجا فیلم بسازم اما من در زندگی‌ام، به‌دنبال فرصت‌هایی برای کشف فرهنگ‌های دیگر هم بوده‌ام. وقتی در یک کشور دیگر فیلم می‌سازم مثل این است که یک تجربه ۱۰ ساله از زندگی در آن کشور به‌دست بیاورم.... فکر می‌کنم بیشتر فیلم‌های آینده‌ام را در ایران بسازم. وقتی آنجا کار می‌کنی حس می‌کنی همه‌‌چیز از دل خودت بیرون می‌آید، از وجودت، اما وقتی در کشور دیگری کار می‌کنی همه‌‌چیز از عقل شما ریشه می‌گیرد.»

پرسش بعدی خبرنگار این بود که مطمئنم پیشنهادهایی هم برای ساخت فیلم به زبان انگلیسی داشته‌اید، و فرهادی در پاسخ گفت: «بله، پیشنهادهایی داشته‌ام. یکی از آنها ساخت فیلم بر مبنای موضوعی از نیویورک تایمز بوده؛ یک موضوع انسانی و جهانی. شاید روزی این کار را کردم. ممکن است این فیلم را بسازم ولی هنوز اولویت من نیست.»



امتیاز خوب منتقدان به« همه می‌دانند»

تازه‌ترین اثر اصغر فرهادی تا به امروز در مجموع توانسته است نمره متوسط روبه بالای 67را از منتقدان مطرح سینمایی از آن خود کند.

به گزارش همشهری، «همه می‌دانند» تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی واکنش‌های متفاوتی را از سوی منتقدان دریافت کرده اما در مجموع امتیاز فیلم تاکنون متوسط رو به بالا بوده است.براساس نقدهایی که در 12رسانه مهم درباره «همه می‌دانند» منتشر شده و امتیازهایی که در سایت متاکریتیک به این فیلم داده شده است، فرهادی تا به اینجا توانسته امتیاز متوسط روبه بالای 67را به‌دست آورد.منتقدان گاردین، اسکرین، ایندی وایر و ورایتی امتیازهای بالایی به این فیلم داده‌اند، از سوی دیگر «همه می‌دانند» فرهادی از منتقدان رسانه‌هایی چون تلگراف و هالیوود ریپورتر امتیاز متوسط روبه پایین گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید