• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 1 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 12981
+
-

الو محله

گلایه از بوی تعفن

منطقه 1

آب فاضلاب خیابان دربند، روبه‌روی برج کسری، جنب بانک پارسیان به‌صورت دائم داخل جوی آب می‌ریزد و بوی آزار‌دهنده تعفن، ساکنان این محدوده را شاکی کرده است. اهالی چندین بار با آبفای منطقه تماس گرفته و یا به شهرداری ناحیه مراجعه کرده‌اند تا شاید مشکل برطرف شود. ولی متأسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفته است. 

پیمان دلاوری ـ ساکن محله دربند


حل مشکل به دست کارشناسان آبفای مرکز

پاسخ مسئول


پس از اعلام مشکل توسط خبرنگار همشهری محله، مأموران آبفا را برای بررسی موضوع فرستادیم و به آبفای مرکز نیز اعلام کردیم. امیدواریم این مشکل با توجه به نقطه مأموریتی آن، توسط نیروهای پیمانی آبفای مرکز تهران، در کوتاه‌ترین زمان، حل و فصل شود. 
حسین افراسیابی - مدیر بهره‌برداری شرکت فاضلاب منطقه



حفظ امنیت در محله‌ها

منطقه 9

 اخیراً در محله شمشیری موارد سرقت از منازل زیاد شده است. برای حفظ امنیت و کاهش سرقت‌ها، درخواست توجه و نظارت بیشتر نیروی انتظامی را داریم. 
سیروس نوروزی‌ـ ساکن محله شمشیری

اهالی، هوشیار به رفت و آمدها باشند

پاسخ مسئول


 اغلب سرقت‌ها در منطقه 9، جزئی است و اخیراً 2 باند سرقت منازل در منطقه شناسایی و دستگیر شده‌اند. ولی اهالی برای امنیت بیشتر باید ساختمان‌ها را به دوربین مدار‌بسته مجهز کنند و توجه بیشتری به رفت و آمدها داشته باشند. به راحتی به دیگران اعتماد نکنند و برای کاهش سرقت، توجه و مشارکت بیشتری با نیروهای گشت محلی داشته باشند. 
حسن نورآبادی‌- رئیس کلانتری 119 مهرآباد



دردسر خانه متروکه 

منطقه 10

 نبش خیابان شهید اسکندر طالبی از سمت خیابان قزوین ملک بزرگ و متروکه‌ای وجود دارد که به محلی برای‌‌ تردد افراد معتاد و سارق تبدیل شده و از سویی وجود جانورانی نظیر موش نیز باعث ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی می‌شود و سلامت اهالی را به خطر می‌اندازد. از مسئولان تقاضای رسیدگی داریم. 
اسد صابری ‌ـ ساکن خیابان اسکندر طالبی

رسیدگی می‌کنیم

پاسخ مسئول


در دسترس نبودن مالک ساختمان باعث شده که وضع تملک و رسیدگی کامل به مشکلات این بنای متروکه با موانعی مواجه باشد، ولی تا جایی که قانون اجازه داده مسئله نظافت آنجا را انجام می‌دهیم و با همکاری نیروی انتظامی امنیت اهالی محله را تأمین می‌کنیم. 
امیر رشیدی‌ـ معاون خدمات شهری شهردار منطقه10



پادگان‌ها معضل همیشگی ساکنان محله حر

منطقه 11

 محله حر فضای سبز ندارد و می‌توان با انتقال پادگان‌ها از محله، آن را زیبا و سرسبز کرد. پادگان‌ها از مشکلات مهم محله است که اهالی همواره آن را به‌عنوان یک مطالبه مطرح کرده‌اند. در زمان تأیید اسلحه و دریافت فشنگ فضای التهاب‌آوری به محله باز می‌شود که اهالی را نگران می‌کند. 
زهرا کربلایی ـ دبیر شورایاری محله حر

امیدی به انتقال پادگان‌ها نیست

پاسخ مسئول


 دانشگاه افسری به نوعی جزو میراث فرهنگی به حساب می‌آید و جابه‌جایی آن غیرممکن است. پادگان‌های نظامی هم متعلق به سپاه است و هیچ فرصتی برای جابه‌جایی آن ندارند. در حالی که تنها مرکز اسلحه و مهمات شکاری در محله حر وجود دارد و از تمام کشور برای تأیید مجوز و... به این مرکز می‌آیند، نمی‌توان ساعات‌کاری آن را تغییر داد. 
فرشاد داودی ـ شهردار ناحیه3 منطقه 11



فعالیت ضایعات‌فروشی‌ خیابان مختاری 

منطقه 12

ضایعات‌فروشان در محله تختی خیابان مختاری، به رغم برخورد شهرداری و نیروی انتظامی با آنها به کار خود ادامه می‌دهند. این ضایعات‌فروش‌ها بلافاصله بعد از برخورد مأموران شهرداری‏، کسب و کار غیرمجاز خود را ادامه می‌دهند. همین مسئله باعث هجوم معتادان به محله برای فروش ضایعات‌ و تهیه مواد می‌شود. 
مریم هاشمی‌ـ ساکن محله تختی 

مأموران فعال شده‌اند

پاسخ مسئول


برای حل این معضل با هماهنگی اداره بازیافت منطقه، با معبربانان و مأموران بازیافت ناحیه هماهنگ شده تا هر روز طی فاصله‌های زمانی متفاوت سرکشی کنند و با کسانی که به‌صورت غیرمجاز به جمع‌آوری ضایعات می‌پردازند برخورد شود. 
مجید صادقی-شهردار ناحیه4 منطقه 12

این خبر را به اشتراک بگذارید