• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 26 فروردین 1397
کد مطلب : 12065
+
-

شیوه حکومت پیامبرص مشورت، تحمل و اخلاق نیکو بود

مکث
شیوه حکومت پیامبرص مشورت، تحمل و اخلاق نیکو بود

رئیس‌جمهور در مراسم دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه جهان امروز و منطقه از نبود اخلاق در رنج است، گفت: همه بحران‌های سیاسی و نظامی در جهان ریشه در مسئله اخلاق دارد و گرنه چگونه همه اصول بین‌المللی زیرپا گذاشته می‌شود و بدون مصوبه سازمان ملل متحد و زمانی که گروهی از سوی این سازمان مأمور می‌شوند تا موضوع به‌کار بردن سلاح شیمیایی را در سوریه بررسی کنند، عده‌ای به بهانه‌های واهی به کشوری مستقل که دارای حکومت و مردمی آزاد است، حمله می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی با بیان اینکه توطئه‌های دشمنان علیه ملت ایران همواره با ایستادگی و هوشیاری مردم خنثی شده است، افزود: این بار دشمنان قصد داشتند تا با توطئه اقتصادی در کشور اخلال ایجاد کنند، اما نتوانستند به اهداف خود برسند و بنده از وحدت و یگانگی همه قوا، نهادها و رسانه‌ها در مقابله با توطئه اخیر و تلاش در راستای ساماندهی اقتصاد کشور تشکر می‌کنم. رئیس‌جمهور اظهار داشت: بی‌شک حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و هدایت‌ها و ارشادات ایشان مددکار دولت بوده و خواهد بود.روحانی با اشاره به اینکه دشمنان چشم طمع به برهم زدن اوضاع اقتصادی در کشور داشتند و ما در بهترین شرایط دست به اقدامی زدیم تا دشمنان را مأیوس کنیم، گفت: امروز نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران بیش از هر زمان دیگر در زمینه اقتصادی، سیاسی، دیپلماسی و فعالیت‌های هسته‌ای آماده‌تر بوده و هر توطئه دشمن را در نطفه خفه خواهد کرد. رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) با اخلاق توانست جامعه و امت اسلامی را بسازد، تأکید کرد: اگر در جمهوری اسلامی ایران بتوانیم همه اهداف استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و احکام خدا را پیاده کنیم، اما خدای ناکرده دل‌های ما نسبت به هم مهربان نبوده، برادری از جامعه رخت بسته و کلام ما نسبت به هم همراه با تحقیر دیگران باشد به هدف جامعه اسلامی دست نخواهیم یافت و در این راستا همه باید تلاش کنیم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیامبر(ص) برای انجام رسالت خود، نیاز به گروه‌های تبلیغاتی نداشت، چراکه بهترین تبلیغ برای او اخلاق نیکو و شیوه حکومتش بود.رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه پیامبر(ص) کسی بود که در سخت‌ترین مواقع و شرایط جنگ یاران به پناه او می‌رفتند، اظهار داشت: او بالاترین مقام در علم، دانش، عبادت و رحمت و جود را داشت و مهربان‌ترین با مردم بود. رئیس جمهور با اشاره به اهمیت پیامبر(ص) بر مشورت با مردم، خاطر نشان کرد: پیامبر اسلام(ص) اینکه مردم بتوانند نظر خود را بگویند و پاسخ آن را بشنوند و در محضر او سوال کنند را حق مردم می‌دانست و هنگامی که حتی گاهی سخن‌ها بلند و ناروا بود، پیامبر(ص) آنها را تحمل می‌کرد. پیامبر(ص) حتی تهمت، افترا و استهزاء را تحمل می‌کرد،‌ اما با روی گشاده با مردم سخن می‌گفت و با آنها مشورت می‌کرد. روحانی با بیان اینکه پیامبر(ص) با وجود آنکه از درون افراد آگاهی داشت، اما اسرار مردم را حفظ می‌کرد، افزود: پیامبر(ص)، ورود به اسلام را آنقدر سهل کرده بود که هر کس با گفتن کلمه «لا اله الا الله» مسلمان می‌شد و با وجود آنکه نسبت به برخی از افراد می‌دانست که در آینده چه اقداماتی نسبت به او و خاندان و اهل بیت پیامبر(ص) انجام می‌دهند، اما قصاص قبل از جنایت نکرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید