• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 19 فروردین 1397
کد مطلب : 11315
+
-

داستان‌های سیاه و سپید

داستان‌های سیاه و سپید

ناکامی در رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، اگرچه شکست بزرگی برای یوونتوسی‌ها نیست، اما هواداران این تیم از ناکامی مقابل تیم‌های اسپانیایی رئال و بارسا در چند فصل گذشته خسته شده‌اند و به‌دنبال هوایی تازه در تیم می‌گردند. پس از 6 قهرمانی در سریA، یوونتوس، اینک در آستانه فتح هفتمین اسکودتوی متوالی‌اش است. ماسیمیلیانو الگری که آخرین قهرمانی میلان را برای روسونری رقم زد، در یوونتوس فاتح لیگ بوده و دوبار هم توانسته بینکونری را به فینال چمپیونزلیگ برساند. این روزها اما صحبت از رفتن او بر سر زبان‌ها افتاده است. خودش چند روز پیش اعلام کرد که یوونتوس آخرین تیم ایتالیایی‌اش است و می‌خواهد پس از ترک تورین، از ایتالیا هم برود و در خارج به فعالیتش ادامه دهد. حرف‌های او، شایعه‌های بسیاری را درست کرد. بسیاری، مقصد بعدی سرمربی 50ساله را لندن و باشگاه چلسی اعلام کردند. البته در کنار آبی‌های لندن، نام پاری‌سن‌ژرمن، آرسنال و حتی تاتنهام هم به‌عنوان مقصد بعدی آلگری اعلام شد. اما دیروز، بپه ماروتا، مدیر باشگاه یوونتوس در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی RAI اعلام کرد که الگری، فصل آینده هم صد در صد سرمربی یوونتوس خواهد بود. این شبکه تلویزیونی اعلام کرد که ماروتا از احتمال صدور بیانیه‌ای رسمی در این خصوص خبر داده است.
ماسیمیلیانو الگری از 16ژوئیه2014 به یوونتوس آمده است. اگر قرار باشد که او دست‌کم تا پایان فصل آینده در این تیم بماند، آنگاه با 5سال سابقه کار در بینکونری به رکورد مارچلو لیپی که بین سال‌های 1994 تا 1999 رقم خورد، خواهد رسید. در این زمینه، جووانی تراپاتونی رکورددار است. او در نخستین مقطع از حضورش در یووه، بین سال‌های 1976 تا 1986 سرمربی این تیم بود. نکته مهم درخصوص رفتن الگری از یووه، بحث جانشینی اوست. نام‌های بسیاری برای سرمربیگری یووه پس از الگری مطرح شده که تعدادی از آنها واقعا نمی‌توانند جدی به‌نظر بیایند. آنتونیو کونته، سرمربی کنونی چلسی که در مقطعی هدایت یووه را هم برعهده داشته، می‌تواند محتمل‌ترین گزینه جانشینی الگری باشد. از دیدیه دشان، سرمربی کنونی تیم‌ملی فرانسه هم به‌عنوان گزینه‌ای دیگر نام برده شده است. او نیز بین سال‌های2006 تا 2007، هدایت بینکونری را برعهده داشته است. زین‌الدین زیدان، سرمربی رئال‌مادرید هم ابراز علاقه کرده که روزی هدایت یوونتوس را برعهده بگیرد.
از سوی دیگر، شکست خانگی 3برصفر مقابل رئال‌مادرید در بازی رفت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان، ضربه بزرگی به الگری و یوونتوس زد. اوضاع در باشگاه کمی بهم ریخته به‌نظر می‌رسد. این درحالی است که یوونتوس توانسته فاصله‌ای اندک با ناپولی ایجاد کند و اصلی‌ترین مدعی قهرمانی این فصل لقب بگیرد. از سوی دیگر صحبت‌هایی درخصوص رفتن برخی ستاره‌های بزرگ از تیم به‌گوش می‌رسد. جدیدترین آنها، پائولو دیبالا، ستاره آرژانتینی خط حمله بینکونری است که گفته شده، پیشنهادهایی از اتلتیکومادرید در اختیار دارد. البته دیروز، رئیس باشگاه اتلتیکومادرید گفت که چنین چیزی درست نیست و باشگاهش به‌دنبال به‌خدمت گرفتن ستاره یووه نبوده و نخواهد بود. انریکه سره‌سو در این خصوص گفت: «دیبالا بازیکن بزرگی است. من او را درست نمی‌شناسم و تنها یک‌بار بازی‌اش مقابل رئال‌مادرید را دیده‌ام.»

این خبر را به اشتراک بگذارید