• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 22 مهر 1399
کد مطلب : 113040
+
-

سفر در وضعیت قرمز

رئیس مجلس در سومین سفر استانی خود رو در رو با مردم استان سیستان و بلوچستان ملاقات کرد

نکته روز
سفر در وضعیت قرمز

عزم جدی محمد باقر  قالیباف برای سفر به استان‌ها تحت عنوان «نظارت میدانی» حکایت از این دارد که او و هیأت همراهش میدانداری در بین مردم را بر همه پروتکل‌های اعلام شده ستاد ملی مقابله با کرونا ترجیح می‌دهند.
رئیس مجلس دیروز در راس هیأتی از بهارستان‌نشینان و با استقبال مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان به زاهدان سفر کرد. بعد از خوزستان و مازندران حالا سیستان و بلوچستان سومین استانی است که قالیباف با شعارهایی چون «حرف مردم را باید شنید» و «نظارت میدانی» در پیش گرفته، به جمع مردم محروم و نیازمندش رفته و از رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های آنها برای حل مشکلاتشان خبر داده است. البته که جنس سفر به خوزستان و سیستان متفاوت از سفری بود که به مازندران داشت. سفر او به مازندران به بهانه شرکت در یادواره شهدای هادی‌شهر استان مازندران انجام شد اما خوزستان و سیستان و بلوچستان بهانه دیگری داشت که همان حضور در جمع محرومان و بررسی مشکلات استان با عنوان نظارت میدانی است.
 او به محض رسیدن به زاهدان در پستی که روی صفحه اینستاگرامش منتشر کرد نوشت: «سیستان و بلوچستان سرزمین گنج‌های پنهان؛ دیار مردم دلیر، غیور و مهربان؛ استانِ ظرفیت‌های نادیده‌گرفته شده؛ مهد منابع فراوان و امکانات کم، در نظارت میدانی از این استان بر آنیم تا ظرفیت‌های مجلس را تمام‌قد برای قوی کردن مردم و رفع موانع پیشرفت به‌کار گیریم.»همزمان با سفرهای استانی قالیباف و رئیسی که شایعاتی درباره حضور آنها در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400هم وجود دارد، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری از زمان فراگیری کرونا دیدارهای مردمی را لغو و دیگر نشست‌ها و سخنرانی‌هایش به جز نشست‌های هفتگی هیأت دولت را به حالت مجازی بدل کرده است.روندی که از سوی مقام معظم رهبری هم دنبال می‌شود و ایشان نیز مدت‌هاست سخنرانی‌های عمومی، مناسبتی و دیدارهایشان را به‌صورت مجازی برگزار می‌کنند.
قالیباف هرچند در اجتماعات مردمی ماسک بر صورت دارد اما حضور او لابه‌لای خیل مردمی که برای طرح مشکلاتشان به او مراجعه می‌کنند بدون درنظر گرفتن فاصله اجتماعی که ضرورت تعاملات اجتماعی در بحران پاندمی کروناست حکایت از این دارد که او تقیدی به پروتکل‌های بهداشتی که ستاد مقابله با کرونا بر آن تأکید می‌کند، ندارد. بازدید هفته قبلِ او از بخش‌‌ آی‌سی‌یوی بیمارستان امام خمینی(ره) و خوش و بش او با کادر پزشکی این بیمارستان که یکی از اصلی‌ترین مراکز بستری بیماران کرونایی است، از سوی دولت و حتی شخص رئیس‌جمهور به‌عنوان فرمانده ستاد ملی کرونا زیر سؤال رفته بود. چنانچه که اعلام شد به‌دلیل حضور پر ریسک قالیباف در بخش بستری بیماران کرونایی نشست سران قوا لغو شده تا صحت سلامت او عیان شود.
دیروز اما قالیباف بدون توجه به رعایت فاصله زمانی دو هفته‌ای برای دوری از ارتباط با دیگران - به‌دلیل حضور در جمع پرخطر مبتلایان کرونایی - به جمع مردم محروم استان سیستان و بلوچستان رفت، در میان آنها حاضر شد، به سخنانشان گوش داد و قاب‌هایی از این دیدارها را در روزهایی که زنگ وضعیت قرمز بحران کرونا در کشور به صدا در آمده به یادگار ثبت کرد.
  
دیدار چهره به چهره مردم چابهار با رئیس مجلس
رئیس مجلس شورای اسلامی در روز نخست نظارت میدانی در استان سیستان و بلوچستان در منطقه محروم میرآباد در حاشیه چابهار حاضر شد و گفت‌وگویی بدون واسطه با مردم این مناطق داشت و قول مساعد برای کمک بنیاد مسکن جهت مشارکت در ساخت مسکن در این مناطق را داد. همچنین در این بازدید مولوی عبدالواحد، امام جمعه موقت چابهار توضیحاتی را درباره ضرورت احداث فرودگاه در کنارک برای توسعه منطقه به قالیباف ارائه کرد تا از این طریق این منطقه با توسعه بیشتری همراه شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید