• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 23 شهریور 1399
کد مطلب : 109942
+
-

آغاز رقابت برای جذب دستیاران متخصص

فراخوان عمومی برای جذب نیرو در شهرداری تهران اعلام شد. جذب نیروی دستیار مدیر در شهرداری تهران مدتی است که مطرح شده و اکنون واجدین شرایط می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام کنند. به گزارش همشهری، شهردار تهران در این رابطه گفت: «انتخاب دستیار از طریق فراخوان عمومی و برگزاری آزمون صورت می‌گیرد که عموم شهروندان واجد شرایط می‌توانند در فضایی منصفانه به رقابت بپردازند.»
هزارنفر می‌توانند در آزمون پروژه طرح به‌کارگیری دستیاران مدیران شهرداری تهران ثبت‌نام کنند اما تنها 250نفر می‌توانند به مجموعه شهرداری اضافه شوند. این آزمون 2مرحله دارد و ابتدا آزمون کتبی برگزار می‌شود که سازمان سنجش بانی برگزاری آزمون در این مرحله است. در مرحله دوم 500 تا 750نفر می‌توانند به آزمون شفاهی راه پیدا کنند و بعد از ارزشیابی، نام 250نیروی جذب‌شده در شهرداری اعلام خواهد شد. پیروز حناچی ادامه داد: «برخورداری کارکنان و مدیران شهرداری از بالندگی فکری و توانایی فیزیکی و نیروی جوانی لازم برای پیش‌بردن مأموریت‌های سازمانی ضروری به‌نظر می‌رسد. سازمان شهرداری تهران باید ضمن اهتمام نسبت به چابک‌سازی‌ و کاهش نیروی انسانی، همزمان نیز براساس برنامه سوم ابلاغی 50درصد از تعداد خروجی خود را از نیروهای جوان و تحصیلکرده و پرانرژی و خلاق به‌کار گیرد.» او تأکید کرد: «فرایند این طرح براساس مطالعات کارشناسی دقیق برای انتخاب افراد مستعد و کارآمد انجام شده و مبتنی بر یک فرایند استاندارد و تعریف‌شده است که داوطلبان در ابتدا با یک آزمون کتبی از نظر توانمندی‌های ذهنی، فکری و تحلیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند.»
نیروهای جدید قرار است جایگزین کارمندان بازنشسته شهرداری شوند. به گفته مدیر پروژه طرح به‌کارگیری دستیاران مدیران شهرداری تهران تعداد خروجی‌ها بیشتر از ورودی‌هاست. طالقانی گفت: «این 250نفر جایگزین کارمندان بازنشسته می‌شوند. هرساله تعدادی نیرو بازنشسته می‌شوند و حالا قرار است تعداد کمی وارد مجموعه شهرداری شوند. بنابراین، به بار مالی شهرداری اضافه نمی‌شود که کم می‌شود.»  علاقه‌مندان باید در 9رشته مشخص‌شده با گرایش‎های محدود بتوانند شرایط ورود به آزمون را به‌دست بیاورند. رشته‌های علوم اقتصادی، علوم اجتماعی، جامعه‌شناسی، حقوق، مدیریت، صنایع، عمران، فناوری اطلاعات و معماری و شهرسازی از سوی مدیر پروژه به‌کارگیری دستیاران مدیران اعلام شده است. او ادامه می‌دهد: «2دسته از افراد می‌توانند در آزمون شرکت کنند؛ یکی آنهایی که کارمند شهرداری هستند و دوم آنهایی که کارمند شهرداری نیستند. آنهایی که کارمند شهرداری نیستند، اگر مدرک کارشناسی ارشد دارند، حداکثر باید 32سال داشته باشند و اگر مدرک دکتری داشته باشند، حداکثر سن 36سال است. برای کارمندان شهرداری شرایط متفاوت است و آنها با 35 و 39سال هم می‌توانند وارد آزمون شوند. مواد آزمون هم عمومی و اختصاصی است.»  حناچی نیز تأکید کرد: «دستیاران در فرایندی کاملا شفاف و ضابطه‌مند انتخاب می‌شوند و هیچ‌گونه رابطه و وابستگی در انتخابشان دخیل نخواهد بود. به علاوه فرایند انتخاب کاملا شایسته‌سالارانه است و می‌توان به توانایی و کارآمدی دستیاران اطمینان داشت.» شهردار تهران ادامه داد: «انتظار می‌رود تلاطم‌های سیاسی در مدیریت شهری اثر زیادی روی نقش و جایگاه دستیاران نداشته باشد؛ چراکه در هر دوره‌ای و مستقل از رویکردهای سیاسی حاکم بر مدیریت شهری، نیروهای کارآمد و توانمند مورد نیاز و منشأ اثر هستند و هیچ مدیری افراد شایسته، مستقل و کارآمد را کنار نخواهد گذاشت.»  افراد می‌تواند به سایت http://www.sanjeshserv.ir مراجعه کرده و اقدام به ثبت‌نام کنند. آزمون کتبی 28مهر برگزار می‌شود و نتیجه آن اواخر آبان‌ماه مشخص خواهد شد. پس از آن افرادی به آزمون شفاهی راه می‌یابند و به این ترتیب، در اواخر آذرماه 250نیروی جدید جذب مجموعه شهرداری تهران می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید