• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 4 شهریور 1399
کد مطلب : 108569
+
-

«نامتعادل»؛ نخستین فیلم پساکرونایی در سینماهای آمریکا

«نامتعادل»؛ نخستین فیلم پساکرونایی در سینماهای آمریکا

با نمایش فیلم «نامتعادل»، سینمای هالیوود به‌تدریج و به‌طور محتاطانه‌ای برای نخستین‌بار پس از شیوع ویروس کرونا به سالن‌های نمایش فیلم در آمریکا بازگشت. 

به نوشته نیویورک‌تایمز، این فیلم به کارگردانی درک بورت و با بازی راسل کرو و درحالی‌که هزینه تولید آن 33میلیون دلار بوده تاکنون در داخل خاک آمریکا 4میلیون دلار فروخته و در عرصه بین‌الملل نیز فقط 8میلیون فروش کرده است که در شرایط عادی کاملا ناامید‌کننده به‌نظر می‌رسد، اما با توجه به اینکه همچنان بیشتر سینماهای آمریکا تعطیل هستند و سینماهایی که باز هستند نیز تنها مجاز هستند50درصد ظرفیت خود را به تماشاگران اختصاص دهند، فروش فیلم نامتعادل در نخستین آخر هفته پس از اکران در گیشه موفقیت‌آمیز ارزیابی شده است. مارک گیل، مدیر اجرایی استودیوهای سولتیس که پخش این فیلم را عهده‌دار است، می‌گوید که انتظار داشته این فیلم در گیشه سینماهای آمریکای شمالی در مجموع 30میلیون دلار فروش کند. او در ادامه می‌افزاید: اینکه ما توانسته ایم در این دوران دیوانه‌کننده نامطمئن به هدف خود در زمینه نمایش فیلم در سینماها برسیم، خود عمیقا آرامش‌بخش است. در آخر هفته گذشته فیلم نامتعادل به‌عنوان نخستین فیلم پساکرونایی در 26درصد از سالن‌های سینمای آمریکا در 44ایالت این کشور نمایش داده شد. تمام این سینماها با 50درصد ظرفیت خود، این فیلم را نمایش دادند و پروتکل‌های بهداشتی از قبیل پوشیدن ماسک و فروش بلیت به‌صورت غیرمستقیم و غیرلمسی رعایت شده بود. 
براساس این گزارش، فیلم ترسناک نامتعادل، از روز جمعه در 1238سالن سینما ازجمله درایواین‌های کالیفرنیا و سالن‌های بزرگ نمایش فیلم در سن‌آنتیونیوی تگزاس، اوکلاهما سیتی و اورلاندو به نمایش درآمده است. 
فیلم نامتعادل در درایو‌این‌های ایالت کالیفرنیا فروش بالایی داشته است. لازم به ذکر است که هنوز مجوزی برای بازگشایی سالن‌های سینما در 7ایالت آمریکا، ازجمله کالیفرنیا، نیوجرسی و نیویورک صادر نشده است. این در حالی است که 25درصد سالن‌های سینمای آمریکا در این 7ایالت واقع شده‌اند. در این ایالات و به‌ویژه ایالت کالیفرنیا فیلم‌ها همچنان ضمن رعایت پروتکل‌های مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی در درایواین‌ها نمایش داده می‌شوند. داستان این فیلم درباره فردی از نظر ذهنی نامتعادل به نام تام کوپر است که درصدد خودکشی است و می‌خواهد با تهدید کردن و درگیر شدن با نیروهای پلیس خود را به کشتن دهد.(به این اقدام «خودکشی توسط پلیس» می‌گویند) در همین حین او وارد خانه‌ای می‌شود و تمام ساکنان خانه را به قتل می‌رساند و سپس خانه را آتش می‌زند و می‌گریزد.

این خبر را به اشتراک بگذارید