• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 2 شهریور 1399
کد مطلب : 108350
+
-

پیگیری تغییر نام تابلوی میدان جمهوری اسلامی

محمدی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و ارتباطات بین‌الملل شهرداری تهران: حذف واژه «اسلامی» از تابلوی میدان جمهوری اسلامی، سهوی بوده و با مسببین برخورد می‌شود

انتشار تصویری از تابلو میدان جمهوری اسلامی باعث واکنش مدیران شهرداری و پیگیری یک تخلف شد. در این تابلو نام میدان جمهوری اسلامی به‌صورت «میدان جمهوری» نوشته شده بود که مشاور شهردار این اتفاق را اشتباه سهوی و سخنگوی شورای شهر آن ‌را تبلیغات تخریبی در دهه اول محرم دانستند.
به‌گزارش همشهری، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی شهرداری تهران در این‌باره گفت: «باتوجه به استعلام گرفته شده، ایراداتی وجود داشت که باعث شده است به‌سهو، مجموعه زیباسازی شهرداری به‌جای واژه جمهوری اسلامی از واژه جمهوری در نصب تابلوی میدان جمهوری اسلامی استفاده کند.»
غلامحسین محمدی، افزود: «اگر مشخص شود عمدی وجود داشته است، حتما با آن برخورد خواهد شد. اگر سهوی هم بوده باشد، غیرقابل گذشت است و اجازه نمی‌دهیم این مسئله به رویه اشتباهی تبدیل شود.» او با بیان اینکه در سال گذشته نیز حذف نام تابلوی شهید خبرساز شد که البته مربوط به دوره آقای حناچی نبوده اما در دوره مدیریتی ایشان نتایج بررسی‌ها مشخص شد، گفت: «شورای شهر با تشکیل یک کمیته گزارشی را در این زمینه تهیه کرد. این قبیل خطای سهوی و اشتباهات خیلی کم اتفاق می‌افتد و زیر نیم درصد است. در تهران بیش از 400هزار معبر داریم و بعضا به‌دلیل بی‌توجهی پیمانکاران وناظرین چنین مسائلی پیش می‌آید. اما مهم است که در گزارش دوره‌ای چنین مسائلی حل و فصل شود و اراده مدیریت شهری نیز بر این است.»
محمدی با درخواست از شهروندان برای گزارش دادن مواردی از این دست گفت: «از مردم می‌خواهیم این موارد را از طریق شماره137 و سامانه‌های مختلف شهری به شهرداری گزارش کنند. دیدن اسامی و نام شهدا بر کوی و برزن باعث افتخار است و اجازه نمی‌دهیم کسی از این مسائل سوءاستفاده کند.»
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران نیز در‌این‌باره گفت: «در قضیه اشتباه تابلوی میدان جمهوری اسلامی براساس بررسی‌های صورت گرفته تا این لحظه عمدی در کار نبوده است.»
برزین ضرغامی افزود: «سازمان زیباسازی به‌عنوان متولی سیما و منظر شهری ساماندهی تابلوی تعدادی از میادین شهر را در دستور کار قرار داد. از این‌رو فهرستی از اسامی میادین تهیه و به مناطق ارسال شد و پس از اخذ نظر آنان مبنی بر صحت عناوین و رسم الخط‌های فارسی و انگلیسی نسبت به اجرای تابلوی اسامی تأیید شده اقدام شد. یکی از این میادین میدان جمهوری اسلامی بوده که متأسفانه همکاران در منطقه مورد نظر دچار این اشتباه شدند و عنوان جمهوری را برای این میدان تأیید و ارسال می‌کنند.» علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز بیان کرد: «در یک سال اخیر همچنان پیگیر اقدامات شهرداری در جلوگیری از اقدامات مشابه حذف نام شهدا بوده‌‌ام؛ اما اینکه یک اقدام سهوی و یک خطا را که با تذکر قابل رفع است، چرا باید در دهه اول محرم با تبلیغاتی غیرهمدلانه و تخریبی، موجب جریحه‌دار شدن احساسات پاک مردم شویم، جای سؤال دارد؟»

این خبر را به اشتراک بگذارید