• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 4 مرداد 1399
کد مطلب : 105727
+
-

خرید چیلر‌های تراکمی

   استفاده از انواع چیلر با مصارف مختلف صنعتی و مسکونی، رویه‌ای است که طی چند دهه گذشته برای تامین برودت و گرمایش اماکن مسکونی، صنعتی و تجاری و اداری سیر صعودی به‌خود گرفته است. چیلرهای بزرگ صنعتی هوا خنک یا آب خنک معمولا در اتاقک‌های تجهیزات مکانیکی در داخل ساختمان نزدیک به فرایندها قرار دارند اما برای خرید این محصولات باید به نکاتی توجه کرد.
  بنا بر اندازه چیلر و کمپرسور، ممکن است برخی از چیلرهای صنعتی به‌طور مستقیم در کنار فرایندها قرار گرفته یا کاملا در فضای بیرون نصب شوند. در واقع چیلرهای صنعتی به‌عنوان یک سیستم تبرید طبقه‌بندی می‌شوند؛ دستگاه‌هایی که یک مایع را خنک می‌کنند تا برای فرایندهای صنعتی یا تهویه در تأسیسات تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.
   آب سرد تولیدشده توسط انواع چیلر تراکمی، کاربردهای مختلفی در صنایع دارد و می‌تواند حجم قابل‌توجهی از تولیدات و محصولات را پشتیبانی کند. این تجهیزات برای تمام قسمت‌های یک ساختمان صنعتی، آب خنک را تأمین می‌کنند. براساس کارکرد چیلرها به انواع مختلف تراکمی و جذبی دسته‌بندی می‌شود. در طبقه‌بندی انواع چیلرهای صنعتی نیز یک چیلر عموماً می‌تواند بین  یک تا ۱۰۰۰ تن آب خنک را تأمین کند. همچنین بسته به ظرفیت خنک‌کنندگی چیلرها، به 3 نوع، چیلرهای هوا خنک، چیلرهای آب خنک و چیلرهای تبخیری دسته‌بندی می‌شود.
  چرخه تراکم در چیلرهای تراکمی که در انواع پیستونی، اسکرو، اسکرال، سانتریفیوژ تقسیم‌بندی می‌شود، دارای 4 مؤلفه اساسی اواپراتور، کمپرسور، کندانسور و شیر انبساط است که از طریق آن مایع سیال سرد شده منتقل می‌شود و هر یک از این اجزا، مشخصات و کارکرد خاص خود را دارد.
    اگر قصد خرید انواع چیلر را دارید توجه داشته باشید که در تعیین قیمت چیلرهای تراکمی عواملی مانند نوع کمپرسور، کندانسور، ظرفیت دستگاه، نوع مواداولیه مورد استفاده در ساخت چیلر و البته نوسان نرخ ارز تأثیر دارد. پس باید متناسب با نیاز و بودجه مدنظرتان برای خرید این محصولات اقدام کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :