• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 19 تیر 1399
کد مطلب : 104460
+
-

امسال حتی یک‌گل تاکتیکی هم نخورده‌ایم

دیگر فوتبال و لیگ هیچ اهمیتی برایم ندارد در مصدومیت‌ها بازیکنان هم مقصر هستند

امسال حتی یک‌گل تاکتیکی هم نخورده‌ایم

امیرحسین اعظمی

محمد دانشگر با آن ته‌لهجه جنوبی‌اش معمولا بی‌پروا حرف می‌زند. او جزو آن دسته از مدافعانی است که عاشق نفوذ کردن و گل زدن است، همانطور که روحیه‌ای تهاجمی هم دارد. دانشگر هم مثل تعدادی دیگر از بازیکنان استقلال، در این هیاهوی کرونا دچار این بیماری شده، هر چند که هم‌اکنون حال مساعدی دارد و دوران قرنطینه را هم پشت سر می‌گذارد. او در گفت‌و‌گو با همشهری ورزشی صحبت‌های جالبی را درخصوص آخرین وضعیت خودش و استقلال مطرح کرده است.

  قبل از مثبت اعلام شدن تست‌ها خودت می‌دانستی کرونا داری؟
من تا چند روز پیش علائمی نداشتم ولی بعد از بازی با سایپا کمی تب کردم. با وجود این الان وضعیتم بهتر شده است.
 حتما پس از اعلام نتایج تست حسابی ترسیدی؟
دیگر ترسیدن فایده ندارد و من بیشتر نگران خانواده‌ام هستم که البته در تهران نیستند. من که در خانه هستم و در خانه هم تمرین می‌کنم تا دوران قرنطینه تمام شود.
 پیش‌بینی چنین شرایطی را برای استقلال و سایر تیم‌ها می‌کردی؟
همیشه سؤال ما این بود که اگر در یک تیم چند نفر کرونا بگیرند تکلیف چه می‌شود. واقعا الان برای من فوتبال و لیگ هیچ اهمیتی ندارد و منتظرم بازی‌ها تمام شود، همین! اگر الان حرف بزنم ممکن است به برخی تیم‌ها بربخورد ولی با این وضعیت چرا باید فوتبال بازی کردن مهم باشد. شما نمی‌بینید که روزی چند نفر مبتلا می‌شوند و می‌میرند؟ در ضمن شما فکر می‌کنید همه تیم‌ها حقیقت را می‌گویند؟ حریف ما بازیکنی داشته که2بار تست او مثبت اعلام شده ولی بازی کرده است.
 سازمان لیگی‌ها که می‌گویند تیم‌ها را زیرنظر دارند و به‌صورت دقیق تست‌‌ها را بررسی می‌کنند.
شما این را باور می‌کنید؟ در ایران خیلی راحت می‌توان دروغ گفت.
 پس تو هم مثل خیلی از بازیکنان استقلال اعتقاد داری از فولادی‌ها کرونا گرفته‌ای.
من دوست ندارم در مورد فولاد صحبت کنم چون خودم بچه جنوب هستم و نمی‌خواهم همینطور به‌راحتی تهمت بزنم ولی طبیعتا مسافرت‌ها یا انجام بازی‌ها می‌تواند تأثیرگذار باشد. ما خیلی از چیزها را باید رعایت کنیم اما اروپا نیست تا بتوان براساس پروتکل‌های بهداشتی رفتار کرد.
  با وجود تمام این صحبت‌ها لغو بازی این هفته استقلال سر و صدای فراوانی به راه انداخت و باعث اعتراض شدید پارس‌جنوبی شد.
پارس‌جنوبی طوری صحبت کرد که انگار می‌خواهد در جدول جای ما را بگیرد. ما در این فصل اینقدر مصدوم داده‌ایم که حالا با این وضعیت هر تیمی ادعا می‌کند که استقلال را شکست می‌دهد. نیم‌فصل اول را به یاد بیاورید، هیچ تیمی اندازه ما موقعیت ایجاد نمی‌کرد ولی متأسفانه روی دور بدشانسی افتادیم و تعداد زیادی از بازیکنان مصدوم شدند. همین پارس‌جنوبی بازی رفت را به یاد بیاورد که ما چطور بازی کردیم. همین تیم‌هایی که الان برای ما رجز می‌خوانند در دور رفت وقتی مقابل استقلال بازی کردند سرشان پایین بود. ما قبل از همین بازی اعلام کردیم که چند بازیکن کرونایی داریم و به فکر سلامت لیگ بودیم، آنهایی که دنبال پنهان‌کاری هستند چه جوابی دارند؟ ما هیچ‌چیزی را پنهان نکردیم.
  تو با این شرایط حتما موافقی که لیگ برتر تعطیل شود؟
من دوست ندارم فوتبال تعطیل شود چون فوتبال را دوست دارم ولی الان خودتان می‌بینید که چه شرایطی ایجاد شده است.
  استقلال بازگشت ناامیدکننده‌ای به لیگ داشته و حالا شانس بالایی برای کسب سهمیه هم ندارد. در این خصوص چه نظری داری؟
من باز هم می‌گویم که خیلی بدشانس بودیم. شما دیدید که همین اواخر ارسلان، تبریزی و رضا آذری را از دست دادیم و شجاعیان، فرشید اسماعیلی و سیاوش یزدانی را هم اضافه کنید. ما در طول فصل با این مشکل دست و پنجه نرم کردیم.
  چرا امسال استقلال اینقدر مصدوم می‌دهد؟
خیلی‌ها به مربی بدنساز استقلال حمله کردند ولی من معتقدم که خود بازیکن هم مقصر است. بازیکن حرفه‌ای باید از هر لحاظ حواسش به‌خودش باشد و این بی‌انصافی است که مصدومیت‌ها را به مربی بدنساز یا تمرینات ربط بدهیم. ما زمان استراماچونی هم مصدوم می‌دادیم، هر چند که کیفیت نامطلوب زمین‌های چمن در ایران هم تأثیرگذار است. از طرفی بازیکنان ممکن است به‌دلیل مشکلات مالی یا برخی مسائل دیگر، از لحاظ ذهنی و روحی هم آرامش نداشته باشند که این تمرکز را به هم می‌زند.
  امسال از عملکرد خودت راضی بوده‌ای؟
می‌توانستم بازی‌های امسال را بهتر تمام کنم و انتظارم از عملکرد فردی‌ام بیشتر از این بود. امسال حداقل باید 8یا 9 گل می‌زدم. وظیفه من گلزنی نیست اما عاشق گلزنی هستم.
  در مورد عملکرد دفاعی استقلال چه صحبتی داری؟
من به جرأت می‌گویم که در تمامی بازی‌های این فصل حتی یک گل تاکتیکی هم از حریفان نخوردیم. ما گلی نخوردیم که به‌عنوان مثال بازیکنان حریف 5 پاس بدهند و توپ را تبدیل به گل کنند! گاهی اوقات طوری نتیجه نگرفتیم که ناخودآگاه به چیزهای خرافاتی فکر می‌کردیم.
  قبول داری بعد از رفتن استراماچونی افت کردید؟
یادتان هست وقتی استراماچونی رفت چقدر مشکل و حاشیه درست شد؟ ما در آن مقطع چند بازی حساس داشتیم و برابر پیکان و ماشین‌سازی5 امتیاز حساس از دست دادیم. همان 2 بازی قهرمانی را از استقلال گرفت، یادم می‌آید همان موقع داد زدم و به بچه‌ها گفتم که این 2 بازی از بازی با پرسپولیس هم مهم‌تر است چون بعد از این 2 بازی به تعطیلات می‌رفتیم. همان 5 امتیاز قهرمانی را از استقلال گرفت. اگر سکوها آرام‌تر بود قطعا شرایط ما بهتر می‌شد و الان شرایط متفاوتی داشتیم.
  مثل اینکه از دست یکی از پیشکسوتان استقلال هم شاکی شده‌ای؟
مدتی پیش آقای رضا حسن‌زاده بازیکن سابق استقلال گفته بود که بازیکنان به جای استوری گذاشتن در اینستاگرام باید در زمین مسابقه بجنگند و خودشان را نشان دهند. آقای حسن‌زاده مگر ما به زمین می‌رویم که بخندیم؟ اول فصل که اینقدر تیم شرایط خوبی داشت، چرا سکوت کرده بودید و صدایتان در نمی‌آمد؟ مگر همین حالا تیم ما با این همه مصدوم بد بازی می‌کند؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید