• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 10 خرداد 1399
کد مطلب : 101560
+
-

صدای قربانی در «روزگار غریب»

قطعه «عاشقانه نیست» در کنسرت آنلاین تالار وحدت به کادر پزشکی تقدیم شد

موسیقی
صدای قربانی در «روزگار غریب»


فهیمه پناه‌آذر ـ روزنامه‌نگار

تالار وحدت در دوران تعطیلی سالن‌های تهران، روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارد. نوبت برگزاری کنسرت‌های آنلاین این‌بار به علیرضا قربانی رسیده بود. به گزارش همشهری، در این کنسرت قطعات «نیست شو»، «چهارراه استانبول»، «روزگار غریب»، «بوی گیسو»، «عاشقانه نیست»، «پل»، «ارغوان»، «عشق آسان ندارد» و «مدار صفر درجه» اجرا شد.
پس از اجرای قطعه «نیست شو» علیرضا قربانی با هواداران و مخاطبان آنلاین خود سخن گفت:«با خودم فکر می‌کردم که کرونا در همه جای دنیا مشکلاتی را به‌وجود آورده ولی فضای مجازی باعث شد تا حدودی روی این مشکلات مرهم گذاشته شود و امکان ادامه فعالیت‌های هنری و دیدار دوستان و خانواده‌هایی که به لحاظ جغرافیایی فاصله زیادی داشتند، به‌صورت مجازی فراهم شود. خوشحالم تالار وحدت که خانه ماست برای اجرای این برنامه انتخاب شد.» وی در ادامه با تشکر از برگزارکنندگان این کنسرت ازجمله معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران توضیح داد:‌ قبل از برگزاری این کنسرت شرط کرده بودم که کنسرت حتماً باید به‌صورت رایگان برای علاقه‌مندان اجرا شود و خوشبختانه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این زمینه همکاری بسیار خوبی داشت. این در حالی است که مدیران بنیاد فرهنگی و هنری رودکی و تالار وحدت که به نوعی خانه ما اهالی موسیقی هستند حمایت همه‌جانبه‌ای از این کنسرت کردند و هر آنچه ما می‌خواستیم را فراهم کردند.
قربانی سپس درباره یکی از قطعاتش توضیح داد:«یکی از قطعاتی که طی ۳۶ اجرای پروژه «با من بخوان» همیشه اجرا کرده‌ایم، قطعه «روزگار غریب» با شعر احمد شاملو بودکه با استقبال مخاطبان هم مواجه شده است. امشب به‌دلیل اینکه کنسرت را به‌صورت آنلاین پیش روی شما عزیزان قرار می‌دهیم، از نعمت این همراهی در سالن محرومیم اما اینک از شمایی که ما را در فضای مجازی می‌بینید می‌خواهم همراه با ما این ترجیع‌بند را تکرار کنید. البته امیدوارم همسایه‌ها اذیت نشوند؛ اما برای ما لذتبخش خواهد بود که اگر برای شما امکان داشت از این همراهی فیلم بگیرید و برایمان ارسال کنید.»
«عاشقانه نیست» قطعه بعدی بود که اجرا شد و قربانی توضیح داد: «این روزها کادر پزشکی و پرستاران مراکز درمانی سراسر کشور نهایت تلاش خود را انجام داده‌اند تا بیماران مبتلا به کرونا هرچه زودتر درمان شده و به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند. حدود ۱۱۰نفر از این عزیزان با فداکاری محض به درجه شهادت نائل شده‌اند. به اعتقاد من لحظه‌لحظه این فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌ها سراسر داستان و قصه‌های ارزشمند هستند که هیچ‌گاه از ذهن ما مردم فراموش نمی‌شود. ما امشب به این بهانه قطعه «عاشقانه نیست» را تقدیم می‌کنیم به همه پزشکان و پرستاران عزیزی که در این چند‌ماه در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار داشتند.»
قطعه‌های بعدی به اجرای تک آهنگ «ارغوان» با شعر هوشنگ ابتهاج از آلبوم «حریق خزان» به آهنگسازی مهیار علیزاده اختصاص داشت. قربانی در بخش پایانی کنسرت، بنا به درخواست مجدد مخاطبان این اجرا در فضای مجازی، قطعه «روزگار غریب» را مجدداً همراه گروه ارکستر اجرا کرد تا شبی خاطره‌ساز را برای علاقه‌مندان خود رقم بزند. نکته قابل توجه رضایت مخاطبان کنسرت بود که در مقایسه با کنسرت آنلاین شجریان که با پشتیبانی خوبی همراه نبود کنسرت قربانی توانست پخش آنلاین قابل توجهی داشته باشد.
کنسرت علیرضا قربانی در تالار وحدت بعد از کنسرت‌های گروه داماهی، گروه دال و حمید حامی در برج میلاد چهارمین کنسرتی است که به‌صورت آنلاین با حمایت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار می‌شود.


این خبر را به اشتراک بگذارید