• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 30 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 101038
+
-

قانون‌نویسی بهارستانی‌ها جایگزینی برای راهیپمایی روز قدس

سفارت مجازی ایران در فلسطین تاسیس می‌شود

مجلس با رأی به طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی، مواضع 4دهه‌ای نظام در قبال اسرائیل را وجهه قانونی داد

مجلس دیروز در جریان بررسی جزئیات طرح « طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت»، مواضع 4دهه‌ای جمهوری اسلامی در قبال اسرائیل که همواره در قالب شعار و باید‌ها و شاید‌های سیاسی مطرح می‌شد را قدم به قدم رسمیت بخشید و به آن وجهه قانونی داد. «تاسیس سفارت مجازی ایران در فلسطین»، «ممنوعیت سفر به اسرائیل و استفاده از کالاها و نرم‌افزارهای صهیونیستی»، «تعیین اشد مجازات برای همکاری جاسوسی با اسرائیل» و«دادن ماموریت ویژه به وزارت خارجه برای برگزاری همه‌پرسی در فلسطین» و... مهم‌ترین سرفصل‌های قانون ضد‌اسرائیلی مجلس دهم در آستانه سالگرد سی‌ونهمین روز قدس بود. مصوباتی مهم و قابل تامل که دارای ضمانت اجرایی است و تخطی از هرکدام با احکام قضایی حبس تعزیری با انفصال از خدمت برای کارمندان دولت پیگیری خواهد شد.
جمعه این هفته به سیاق 39سال گذشته روز قدس است، روزی که طی 4دهه گذشته هر سال مسلمانان روزه‌دار فریاد مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند، اما امسال برای نخستین بار پس از انقلاب این مراسم به‌دلیل شیوع کرونا لغو شده است. با این حال مجلس این اقدام نمادین را در آستانه روز قدس در اعلام نفرت از رژیم صهیونیستی انجام داد. 
در جریان سرفصل‌های مهم این طرح اما نیم‌نگاه مجلس به ورزش کشور در جریان ایستادگی‌اش در قبال اسرائیل قابل تامل بود، اگرچه در این طرح‌بندی برای ممنوعیت رودرویی ورزشکاران برای مقابله با حریف اسرائیلی گنجانده شده بود اما خطر تعلیق ورزش ایران سبب شد نمایندگان از رأی به این بند چشم‌پوشی کنند و به حذف آن رأی دهند.
در ماده۲ نیز نمایندگان تصویب کردند: در اجرای تبصره ماده1 قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوب 19/2/1369 با اصلاحات و الحاقات بعدی وزارت امور خارجه موظف است ظرف مدت 6ماه پس از تصویب این قانون، مقدمات لازم برای تشکیل «سفارت یا کنسولگری مجازی جمهوری اسلامی ایران» را فراهم و نتیجه را برای تصویب، تقدیم هیأت وزیران کند. وزارت امور خارجه مکلف است اقدامات لازم در رایزنی با سایر کشورها به‌عمل آورد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید