• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 26 اسفند 1396
کد مطلب : 10080
+
-

سارق سریالی بانک‌ها جنون نداشت

مرد نقابدار که به 4بانک در پایتخت دستبرد زده از نظر روانی سالم است و جنون ندارد. به‌گزارش همشهری، متهم که حدود 50سال دارد، نخستین سرقت خود را اواخر اسفند سال‌94 رقم زد و اسفند 95 در چهارمین سرقت گیر افتاد.

او در هر 4سرقت صورت خود را با نقاب می‌پوشاند و پس از ورود به بانک‌های شمال پایتخت، با تهدید اسلحه دست به سرقت می‌زد. این دزد سریالی پس از چهارمین سرقت، درست زمانی که از بانک خارج شد تا فرار کند، در محاصره مردم و مأموران گشت پلیس گرفتار شد. متهم در بازجویی‌ها فقط آخرین سرقت را گردن گرفت و این در حالی بود که تحقیقات نشان می‌داد بقیه سرقت‌ها نیز کار  او بوده است. در این شرایط پرونده برای محاکمه به اتهام محاربه به دادگاه انقلاب فرستاده شد و قاضی دادگاه با توجه به محتویات پرونده متهم را به اعدام محکوم کرد.

در ادامه پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد و قضات اعلام کردند که باید سلامت روانی این سارق بررسی شود. در چنین شرایطی پرونده مجددا به دادسرای ویژه سرقت فرستاده شد و با دستور قاضی پرونده، متهم به پزشکی قانونی معرفی شد. متخصصان با انجام آزمایش و بررسی‌های لازم اعلام کردند که وی سالم بوده و جنون ندارد و به این ترتیب دادگاه به زودی درباره سرنوشت این پرونده تصمیم خواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید