• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 26 اسفند 1396
کد مطلب : 10049
+
-

از ایده تا استارتاپ

از ایده تا استارتاپ

دسترسی آسان به پزشک در مطب آنلاین

 

با ساده‌کردن دسترسی بیمار و پزشک پول درمی‌آورند. استارتاپ شفاجو تکیه اصلی‌اش روی ارائه خدمات پزشکی و سلامت به بیماران است. مهم‌ترین کار این گروه که از حدود چهار سال و نیم پیش روی آن تمرکز کردند، رتبه‌بندی پزشکان بر اساس کیفیت کارشان و ارائه خدمات نوبت‌دهی آنلاین بود. سوگل ثابت‌فر، مدیرعامل این استارتاپ داستان کارشان را اینطور روایت می‌کند.

 

 

ایده از کجا آمد؟


معمولا وقتی کسی به پزشک با تخصص خاص نیاز داشته باشد، ‌به سفارش دوست و آشنا متوسل می‌شود که لزوما همیشه کاربردی نیست. به‌جز اینها، مطب پزشک‌های خوب همیشه شلوغ است و هر پزشکی شیوه خاصی را برای پذیرش بیمار درنظر می‌گیرد که در بسیاری از مواقع باعث سردرگمی بیمار می‌شود. استارتاپ ما به بیمار کمک می‌کند بنا بر مشکلی که دارد، پزشک و تخصص موردنظرش را پیدا کرده و ساده‌تر وقت ویزیت بگیرد.

 

 

پول اولیه از کجا آمد؟


یک برنامه تجاری (بیزینس‌پلن) تدارک دیدیم و آن را در اختیار یک شرکت سرمایه‌گذاری گذاشتیم. ما قبلا هم در اینجا کار می‌کردیم و بعد از ارائه ایده‌مان به این مرکز سرمایه‌گذاری، براساس یک قرارداد به‌کار مشغول شدیم. با این حساب، توانستیم کارمان را شروع کنیم. زمانی که استارتاپ‌مان آغاز به‌کار کرد، در حوزه سلامت کسب‌وکار آنلاین دیگری وجود نداشت و ما موقعیت خیلی خوبی داشتیم.

 

 

چطور پزشکان را قانع کردند؟


با حدود 6هزار پزشک مصاحبه کرده و پرسشنامه‌هایی بین‌شان پخش کردیم. هدف اولیه‌مان شناساندن پزشک‌ها و معرفی جزئیات کار آنها به بیمار بود. مدتی بعد نوبت‌دهی آنلاین را به سرویس‌دهی‌مان اضافه کردیم و جز بیماران کلاسیک، سراغ زمینه‌های دیگری مثل رژیم غذایی هم رفتیم. حداقل فایده برنامه برای پزشکان این بود که نیاز به نیروی انسانی کمتری داشتند. به جز این‌، بخشی از متخصصان – مثل پزشکان تغذیه- هم دسترسی بهتری به جامعه داشتند.

 

 

چطور بیمارها را قانع کردند؟


سعی کردیم بخش زیادی از درآمدمان را از طریق جذب تبلیغات به‌دست بیاوریم تا روی بیمار فشار کمتری وجود داشته باشد. به جز بیماران کلاسیک، رژیم آنلاین، یکی از پرطرفدارترین خدمات ماست که بابت دریافتش راحت‌تر هزینه پرداخت می‌کنند. ما با تعادل برقرار کردن بین این بخش‌ها سعی می‌کنیم به بیمار فشار کمتری بیاید. ما از پزشک حق‌اشتراک می‌گیریم ولی فشاری روی بیمار نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید