• جمعه 16 تیر 1402
  • الْجُمْعَة 18 ذی الحجه 1444
  • 2023 Jul 07

پاسخ به 40شبهه مهم حجاب

اولین نکته این است که بدانید بین کشور مسلمان و کشور دارای حکومت اسلامی تفاوت وجود دارد. ما کشورهای مسلمان زیادی داریم اما کشورهای اسلامی زیادی نداریم. کشور اسلامی یعنی کشوری که براساس قوانین اسلام اداره شود.
نتایج نظرسنجی همشهری درباره طرح‌های اخیر مقابله با بی‌حجابی

مردم: بازدارنده نیست

اگر نگاهی به شبکه‌های اجتماعی بیندازیم یا حتی به‌صورت گذرا مروری بر گفت‌وگوهای عمومی جامعه داشته باشیم، متوجه می‌شویم یکی از داغ‌ترین موضوعات مورد بحث این روزها مسئله عفاف و حجاب است.

این روزهای حجاب در مظان 10 اتهام

اخیرا در برخی رسانه‌ها با حالت تمسخر نوشته‌اند که دوربین‌های هوشمند فراجا تبدیل شده‌است به گوشی‌های موبایل.

مقررات پوشش در برخی کشورها

داشتن پوشش عفیفانه و حجاب در میان بانوان، از موضوعات غیرقابل ‌انکاری در طول تاریخ است که بیشتر مورخان تاریخ تمدن، در کتاب‌هایشان از آن یادکرده‌اند.

بررسی لایحه جدی عفاف و حجاب

طبق ماده ۲ لایحه فرقی بین کشف حجاب سر و پوشیدن لباس زیر در خیابان وجود ندارد و رویکرد تساهلی نسبت به همه افراد اجرا خواهد شد.

چرا زنان حجاب بر نمی‌دارند؟

حجاب، این‌روزها بحث داغ هر محفلی اعم از مجازی و غیرمجازی شده و عده‌ای در این میان تلاش می‌کنند این موضوع را همواره دستمایه اهداف سیاسی خود قرار دهند. این در حالی است که اگر تاریخ را ورق بزنیم، خواهیم دید که زنان ایران‌زمین همیشه به حجاب تمایل داشتند و این روند در دوره‌های تاریخی بعد هم حتی ادامه داشته است.

پوششی که محدودیت نیست

درخشش بانوان ورزشکار در مسابقات جهانی، المپیک و پارالمپیک آن هم با حجاب و پوشش کامل، خیلی از ورزشکاران و مسئولان ورزشی جهان را به تعجب واداشته است.